Är föräldrapenning..

No1

Trådstartare
..pensionsgrundande?

Eller förlorar man pension för hela föräldraledigheten?

Hur blir det för de som är arbetslösa?
Akassa är väl inte pensionsgrundande så då kan de väl heller inte få pensionsgrundande inkomst iom föräldraledigheten?

Sv: Är föräldrapenning..

Föräldrapenningen är pensionsgrundande och kan inte beräknas på A-kassan utan grundas på tidigare lön.

Men då förstår jag inte riktigt varför jag hört att man (kvinnor) förlorar så mkt pension på att vara hemma?

Men då förstår jag inte riktigt varför jag hört att man (kvinnor) förlorar så mkt pension på att vara hemma?

Rent teoretiskt hade man kanske haft högre lön ifall man jobbat istället för att skaffa barn och vara mammaledig = högre och bättre pension?

*kl*
Men jag har sökt de där från afa, kompletterande föräldra ersättning. Fick för mig att de hade nått med pensionen att göra?Vad är det för nått?

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Senast: Manji
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
1 087
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 634
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vad önskar sig era barn i julklapp? Sonen på 8 önskar ha en playstation 4 och en mobil 😅 Dottern på 6 önskar sig slime, squishmallows...
2
Svar
21
· Visningar
874

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka