Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och Acana har minst 60% beroende på sort.
Om ett foder med 60% kött anses köttbaserat, betyder det att mitt matbröd (med 70% vatten) är vattenbaserat?
Jag tror att det är lätt att underskatta att hundar funnits hos människan länge och ätit vad vi har ätit. Det har naturligtvis påverkat hunden vilket också påvisats i undersökningar, där hundar visat sig kunna göra sig tillgodo kolhydrater på ett annat sätt än vargen. En hund är inte en varg, varken vad gäller födointag eller beteenden.
Ja hundar kan tillgodogöra sig kolhydrater i form av ris, pasta, osv - men är det verkligen optimalt för dom ? Jag tror inte det.
Jag tror att det är lätt att underskatta att hundar funnits hos människan länge och ätit vad vi har ätit. Det har naturligtvis påverkat hunden vilket också påvisats i undersökningar, där hundar visat sig kunna göra sig tillgodo kolhydrater på ett annat sätt än vargen. En hund är inte en varg, varken vad gäller födointag eller beteenden.
De äter en uteslutande kost på bytesdjur. Inte "vad de får tag i". De äter även bär ja, men annars kan jag inte komma på något annat de äter. Maten de äter är ju i allra högsta grad av god kvalité och helt oprocesserad vilket gör råvaran optimal.
Spannmål tros vara bidragande faktor till många sjukdomar idag.
Jag tror personligen inte att det påverkar så gravt som vissa tror. Men att vissa gärna inbillar sig att det gör skillnad. Även hundägare kan råka ut för placebo. Jag har hört folk säga att trampdynor och päls påverkas direkt efter en vecka av foderbyte vilket inte torde vara möjligt. Sådant tar ju lite längre tid. Så var det ju när Standardt började bli en grej. Och sen kommer de på att fodret var inte så super ändå för hundarna fick samma problem tillslut och bytte till något annat i jakten på det perfekta fodret
ost, ägg, rått kött mm.