Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har en bok som heter Husdjur till husbehov, skriven av Håkan Hallander. I den finns ett helt kapitel om bara getter och deras skötsel. Annars kan jag rekommendera dig att söka på nätet, då främst på lantrassidan, t.ex. alternativ.nu., där du kan söka vidare till "getavdelningen".
Jag har AFrikanska dvärggetter, de är himla trevliga, men de klarar sig över de flesta stängsel och ang sjukdomar så kan de få löss.
Första året hade jag dem tillsammans med mina 2 minigrisar, men har fått sära på dem, getterna är ju lite stångbenägna och blir de inte satta på plats, så fortsätter dem.
Mina grisar var för snälla, och getterna stångade dem mitt i magen.
De kan säker stånga får med, men frågan är hur fåren reagerar.
Nja, jag har en 15 år gammal lantrasget som går på sommarbete med fåren. Inte för att han någonsin skadat fåren, men de vet att hålla avståndet! Bocken är hur snäll som helst mot människor och hästar, men fåren får inte vara i närheten av honom. Vill han in i vindskyddet så får fåren vackert flytta på sig... Där har du anledningen till att de får gå i separata hagar på vintern, för tillgång till torr och varm sovplats måste ju fåren också ha.
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hundavel & Ras Hur försämrar de där dragen mopsens hälsa? Tror de att man vill skapa en frankenmops med taxrygg, frallornas stubbsvans och italienarnas...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.