Sleepy
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nix, ingen riktig lantis enligt den listan, jag hade bara ca 50% rätt.
Fast kör du omkring med motorsåg i bakluckan och har reflexväst och pannlampa i fickan? Jag har alla tre sakerna men inte brukar jag släpa omkring på motorsågen och inte har jag packat ner reflexväst och pannlampa så fort jag åker hemifrån. Jag tänker inte mat så fort jag ser en älg eller rycker på axlarna om huset skulle vara olåst.Stämmer bra, till stora delar (sådär 75%)
Varför skulle man planera sitt liv efter busstidtabellen? Nån buss har jag aldrig sett till ändå, det tror jag är för stadsbor.
Bunkrar mat - nja, men visst ingår det i planeringen att man inte kan komma på att man ska handla och dra iväg 5 mil tur och retur när som helst. Man kan laga mat och förtäring på det man redan handlat istället.
Pannlampa och reflexväst - check.
Avslappnad klädsel - nej, jobbar man måste man ha bra och säkra arbetskläder. Inkl hjälm.
Kan inte se till grannen - check.
Mobiltäckning - korrekt. Men bäst är att klättra upp på taket.
Alltid redo? Nej, men alltid beredd. Tat inte så allvarligt, det reder sig.
Avslappnad inställning - check.
Koll på okända. Jajamänsan. Bor man "at the end of all roads as we know em" så är det väldigt få att hålla reda på.
Överlevare? Jajamänsan. Är van vid flerdagars avbrott i leverans av el (vilket är värme, vatten också)
Ständig hinder? Nej. Alla som utgör hinder brukar visa stor hänsyn.
Älg, nej, ingen jakt här inte.
Fast kör du omkring med motorsåg i bakluckan och har reflexväst och pannlampa i fickan? Jag har alla tre sakerna men inte brukar jag släpa omkring på motorsågen och inte har jag packat ner reflexväst och pannlampa så fort jag åker hemifrån. Jag tänker inte mat så fort jag ser en älg eller rycker på axlarna om huset skulle vara olåst.
Fast nu står det i fickan eller handväskan, inte att man har väst och pannlampa i bilen.Jag har alltid pannlampa och reflexväst i bilen (det senare SKA man ha). Motorsågen får bo hemma. Jag rycker på axlarna om huset är olåst, även om exemplet var lite extremt. Det är lika lätt att göra ett tillgrepp om det är låst som olåst, utom det där "tillfället gör tjuven förstås".
Älgar är fina djur och inte mat för mig.
Inte kan se grannen?Det där stämmer väldigt bra på mig, och då bor jag inte ens "på landet" i den bemärkelsen....
(Räknas förresten 22 min från T-Centralen som landet?? )
Inte kan se grannen?
Ingen buss?
Ingen mottagning på telefonen?
(ursäkta, jag har fördomar om Sthlm)
Okej, jag kan se mina grannar.
Internet på mobilen funkar, men hemma går internet ofta ner.
Bussarna i min del av hålan går max var 30e min.
I övrigt stämmer det rätt bra.
Så iaf i Sthlms-mått är det absolut lite "byhåla" iaf i min (södra) delen av byhålan.
Bussar, vad är det?Här skulle vi vara glada om bussarna gick varje timme!
En riktig lantis använder bilen som handväskaFast nu står det i fickan eller handväskan, inte att man har väst och pannlampa i bilen.