Jag stod inhyrd i ett stall i vintras och min häst skulle gå i egen hage då han är väldigt elaka mot andra hästar, vilket var helt ok för henne. MEN hennes unghäst stod och drog i staketet och lyckads komma in i "min" hage och det blev helt galen båda hästar sprang runt och till slut drog de upp staket och kom ut därefter kom den äldre hästen med ut och alla tre hästarna sprang runt på gårdsplanen. (Fick höra detta i efterhand). Detta hände ca 3 ggr både jag och den andra inhyrda gästen började tröttna på detta eftersom de kan hända en olycka när hennes unghäst drog igenom staket och tog med alla hästarna ut.
Vi sa till flera ggr att hon måste fixa staket och se till att hennes häst håller sig där den ska. MEN icke, jag och den andra inhyrda fick stå och fixa detta.
Står i kontraktet att hyresvärden ska se till att hagar och allt som har med ute att göra ska vara helt m.m. (Våra egna boxar och ta upp bajs i hagen skulle vi sköta själva).
Nu står ja dock inte kvar i detta stallet, men om detta skulle hända i framtiden vad ska man göra då?
Vi sa till flera ggr att hon måste fixa staket och se till att hennes häst håller sig där den ska. MEN icke, jag och den andra inhyrda fick stå och fixa detta.
Står i kontraktet att hyresvärden ska se till att hagar och allt som har med ute att göra ska vara helt m.m. (Våra egna boxar och ta upp bajs i hagen skulle vi sköta själva).
Nu står ja dock inte kvar i detta stallet, men om detta skulle hända i framtiden vad ska man göra då?