Är detta en intressant stam?

Asa_S

Trådstartare
Jag kan inget alls om varmblodsstammar så nu undrar jag här:

Är stammen

f: Nordin Hanover
mf: Garry Håleryd
mmf: Scotch Victor

något som vore intressant att avla på? Stoet självt har nog inga prestationer.

Sv: Är detta en intressant stam?

Hej! På www.travsport.se kan du slå in namnet på ditt sto och se hennes och släktingarnas meriter. Två segrar har hon iaf. Av mammans avkommor verkar samtliga ha kommit till start. Stammen är väl inte överdrivet kommersiell, men det beror ju på vad du har för mål med avkomman. Kan även rekommendera www.blodbanken.nu om du vill få lite uppslag i hingstval och se utfallet i inavelsgrad etc med olika hingstar kombinerat med ditt sto.

Yes, rätt häst.

Ser att jag lyckats skriva fel på mmf, det ska vara Emigrant. Men rätt häst iallafall!

Senast ändrad:

brutalt ärlig....:p
Svar: Nix

Brutalt ärlig är bra! Det är inte min häst, men hon har fått kommentaren att stammen var bra så därför undrade jag om hon hade en alternativ framtid men då har hon nog inte det...

menar inte att hästen är rent skräp, kan säkert vara söt och trevlig, men stammässigt är det passe sas.

Har märkt att många ridhästfolk TROR att travstammen är bättre än den är för de ser att WOW kutat in några tusenlappar, men ska man hurra får det nog röra sig om några mille i dagens läge.;)

Stoet stam är ju gammal som någon sa (inget fel iof) men travaveln går fram fort och är prestationsinriktad.

Jag får tacka för erbjudandet! "Tyvärr" har jag inte tänkt avla alls - frågar mest för en kompis räkning då h*n hört av andra (faktiskt inom travet) att de gärna skulle betäckt om de haft plats osv så jag tänkte kolla här.

Tack för era svar!

Det kan ju vara som med min häst, att hon trots ytterst medioker stam är byggd som en racer :idea:

Då brukar en del travfolk spåna lite men när det kommer till kritan brukar de backa trots allt.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 879
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 949
Senast: sandrafors
·
M
Avel Ja de här var en intressant djungel, är nying här på bukefalos men har lite funderingar som jag tror att det finns kompetenta människor...
Svar
4
· Visningar
1 433
Senast: Mawerica78
·
Ekonomi & Juridik för att jag skryter för er på Buke om vilken bra fodervärd jag har till min gamling. Såhär är det. Jag lånade ut en av mina hästar på...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
42 652
Senast: majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar