Mysaan
Trådstartare
Stallägaren som jag står hos beklagade sig häromdagen för att fodret kostade mycket. De har sedan i slutet av augusti till mitten av maj ungefär lagt 15000 kr på foder. Detta gäller då för följande hästar.
1 halvblodsmärr med föl. Märren är 27 år och grymt svårfödd
1 halvblodsmärr som är dräktig och ska föla närsomhelst nu.
1 shettis
1 arab
Tror även de betalar foder för islänningen
Ingen av hästarna går i något direkt arbete men får hur mycket foder som helst
Alla får (utom shettisen och isisen):
havre både krossad och hel
kornkross
betfor
lucern hack
mineraler
soja och något annat tillskott.
SEdan får gammelmärren extra superfoder efetrsom hon inte lägger på sig. Till detta får de hö givetvis och enligt ägaren så äter den dräktiga märren under vinterhalvåret 12-15 kg hö.
Jag tycker själv de kommit undan billigt eftersom jag själv betalat 2000 kr för foder från i feburari och fram tills nu och det bara på en häst.
Min tanke vart att vaddå om de klagar på foderkostnaden så kanske de skulle låta bli att ta ännu ett föl på gammelmärren för det lär ju knappats inte bli billigare.
Så¨tycker ni det är dyrt?
1 halvblodsmärr med föl. Märren är 27 år och grymt svårfödd
1 halvblodsmärr som är dräktig och ska föla närsomhelst nu.
1 shettis
1 arab
Tror även de betalar foder för islänningen
Ingen av hästarna går i något direkt arbete men får hur mycket foder som helst
Alla får (utom shettisen och isisen):
havre både krossad och hel
kornkross
betfor
lucern hack
mineraler
soja och något annat tillskott.
SEdan får gammelmärren extra superfoder efetrsom hon inte lägger på sig. Till detta får de hö givetvis och enligt ägaren så äter den dräktiga märren under vinterhalvåret 12-15 kg hö.
Jag tycker själv de kommit undan billigt eftersom jag själv betalat 2000 kr för foder från i feburari och fram tills nu och det bara på en häst.
Min tanke vart att vaddå om de klagar på foderkostnaden så kanske de skulle låta bli att ta ännu ett föl på gammelmärren för det lär ju knappats inte bli billigare.
Så¨tycker ni det är dyrt?