Sv: Är det värt?
Oj, här går vi definitivt över gränsen - du TROR att det är olagligt och anklagar mig för lagbrott?
Jag kan faktiskt låta grannen avliva hästen, det är inte konstigare än så. Så länge inte den behandlande hästen tas in i slakteriet vill jag gärna veta vad du stöder din anklagelse på.
Och sedan vet jag inte riktigt varför det är viktigt för dig med den här diskussionen i den här tråden som faktiskt handlar om något helt annat.
Vill du betala för att ta bort din häst - gör det. Jag föredrar att inte betala för det, och det gör mig faktiskt inte till en brottsling vilket du gärna vill få det till.
Men du förklarar ju inte HUR du fick det gratis?
Det var det enda jag ville veta, inte för att jag alls har för avsikt att ta bort någon av de mina, men det kan vara bra att veta för framtiden eller för någon annan.
Har jag helt fel i att det är förbjudet att använda hästkött som är behandlat med något livstidskarenspreparat?
För i så fall så har jag fattat det fel.
På frågan om hur du kunde få hästen avlivad utan kostnad på ett slakteri så svarade du att du kunde ge din egen hund köttet.?
Om hästen är "ren" så begriper jag väl att man kan få betalt för själva köttet, men att dom skulle skicka en häst på destruktion helt gratis, det tror jag inte.
Men vad vet jag, brukar inte avliva mina hästar, det har defacto aldrig hänt, de som jag haft tidigare har lämnat mig innan de nått den åldern och mina nuvarande är gamla men friska.
och anklaga dig för olagligheter har jag inte gjort, det var nog snarare så att om ett slakteri använder behandlat kött fast man inte får, då är det väl en olaglighet.?
För min del får du avliva din häst precis hur du vill, det bryr jag mig inte om, undrade bara HUR det kan vara gratis vid en behandlad häst, vilket var relevant i tråden då själva frågan uppkom ur när någon får betalningssvårigheter på något sätt och kanske inte har pengarna att betala för en avlivning av sin häst just då.
Fånigt att inte bara svara på hur du kunde få hästen avlivad gratis!
Allmän reflektion..
Så typiskt en del människor att leka "high and mighty", de tror att inget ont kan själva drabba dom ty de är så smarta att de garderat sig mot allt. De dömer andra och anser att de männsikor som hamnat i svårigheter är sämre än de själva.
Jag tycker att man ska se till helheten och till vad som hänt, det finns olika orsaker till kriser i det ekonomiska, inte alla är medvetna slarvpellar eller bedragare, trots en anmärkning.
Verkligheten kan snabbt ändras och även den mest nogsamma kan hamna i svårigheter av en eller annan orsak, tex sjukdom eller dödsfall av maka/make.
Det har jag själv upplevt på nära håll och även om det idag löst sig för just mig, så minns jag hur hopplöst det var då och jag vet att många sitter i en liknande situation idag, därför är jag ej så snabb att döma andra.