Sofie_B
Trådstartare
Är kluven! Vet att vår dotter kommer få alla nya teknikprylar som finns när hon blir äldre då min sambo tycker det är viktigt och han tjänar superbra. Jag tycker inte det är lika viktigt å andra sidan lägger jag mkt pengar på märkeskläder och det är väl också onödigt egentligen.
Det är ju mycket pengar för en present till en elvaåring. Å andra sidan om han verkligen vill ha så kanske det är värt det. Jag önskade mig oftast bara 1 dyrare grej i present eftersom jag visste redan som väldigt liten exakt vad jag ville ha. Mina föräldrar tyckte det var tråkigt med bara en present så oftast fick jag inte det jag ville ha utan en hel hög med ''skit'' som tillsammans kostade som den enda grejen jag verkligen verkligen ville ha. Slutade önska mig saker som 15åring pga jag störde mig på att man inte kunde ge en sak jag verkligen ville ha utan skulle prompt köpa massor med andra saker.
Ja men lite så känner jag också. Nu är det ju verkligen B A R A det här han önskar sig. Och hade vi köpt annat hade vi nog lagt 2000-3000 kr per "tillfälle" (dvs födelsedagen och julafton), dvs totalt 4000-6000 kr. Så att vi skjuter till 500 kr och ger honom något han verkligen vill ha istället för att lägga mycket pengar på sånt han faktiskt inte vill ha bara för att vi tycker att det är rimligare, jag vet inte.. Jag är också jättekluven.