Är det rätt tand hon ev. tappar?

Empalie

Trådstartare
Min lilla häst på fyra år blödde lite från munnen idag när vi kommit hem från träningen. Jag kollade munnen och hon hade en tand som var lös. Den satt på nedre framraden och längst ut till höger på raden. Kollade ikväll igen och då sitter den på trekvarts:cry:. Hon är inte irreterad i munnen ochäter som vanligt.

Sv: Är det rätt tand hon ev. tappar?

ja, det är rätt tand, det är dags för henne att tappa de sista 4 framtänderna nu - de som sitter ytterst, om man räknar från mitten...

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 638
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 060
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Evolve
  • Hingstar som dött, 2025.