Är det olagligt/dumt?

R8n

Trådstartare
Ja... är det olagligt/dumt att lägga ett anonymnt brev i en grannes brevlåda ang. deras katt?

Grannen i fråga har 4 katter, 2 innekatter och 2 utekatter. Ena utekatten är en hona och är hur underbar som helst:love: men hankatten deras:crazy: han är okastrerad och spöar alla katter här i grannskapet. Det var även deras katt som våran utekatt (går i band) blev så arg på så han högg min mamma väldigt illa i handen. Har pratat massvis med gånger och berättat för honom att katten inte är så snäll som de säger.

-"han är ju så kelig så han kan inte vara elak"

Det är det vi får till svar när vi pratar med ägaren.

Vad säger ni, lägga brev i lådan eller vad göra?

Sv: Är det olagligt/dumt?

Prova med att tala om för honom precis vad som händer om man har en okastrerad katt rännande ute..
Berätta om alla hemlösa kattungar han sätter till världen, om slagsmål och att han även kan bli skadad själv..
Berätta även att okastrerade hankatter ofta vandrar bort, låångt och förolyckas :(
Sen kan du berätta att det är ett enkelt ingrepp som kostar några 100. Lycka till!

Tack för svaret:bow:

Ska prata med honom ordentligt nästa gång!

Men vill de ha en kelig katt ska de ju definitivt kastrera, det brukar de bli ännu keligare av :idea:

Jo, det håller jag verkligen med om:)

Men när man påpekar att katten är okatrerad så säger de bara att han är kastrerad. Men så är inte fallet, det syns mycket väl på "kulorna" där bak;)

I och för sig, min lillkisse syns det inte så tydligt på, om man bara tittar lite snabbt på håll åtminstone, men så är han nykastrerad också (ca en månad).

Liknande trådar

Övr. Katt Jag vet inte om detta är rätt forumavdelning, men vill helst inte lägga in det på "Katt" eftersom jag tycker det är mer allmänt...
2
Svar
32
· Visningar
8 556
Senast: Myelin
·
Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 144
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Virrig rubrik, men ska försöka förklara mig. Jag och min sambo har bestämt oss för att köpa katt/er i höst. Vi bor centralt i en...
Svar
10
· Visningar
1 882
Senast: Elina8
·
C
Övr. Katt Hej ! Jag är ny här på forumet. Har tre stycken katter, en kastrerad hane på 9 år och två katthonor som är steriliserade (mor & dotter)...
Svar
11
· Visningar
1 823
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur