Därför att om du kan sätta dig in i hur det är att vara ofrivilligt barnlös efter en sådär 7 år och då få frågan men har ni tänkt på adoption?! De allra flesta som vet med sig eller inte kan få barn, undersöker desperat ALLA alternativ. Därför blir alla välmenande råd mer eller mindre meningslösa och kan uppfattas som kränkande. Nä vi har bara suttit och väntat på att det regnar ner ett barn här under 7 år....Upplevdes som det efter som att du reflekterade till dig själv och dina egna tankar och känslor kring adoption.
Känna till adoption gör nog alla. Att ha funderat på det har nog inte alla och där av frågade jag ts om de hade gjort det. Det var inte en upplysande fråga "vet du om att man kan adoptera?" utan "har ni funderat på adoption". Herregud, förstår ärligttalat inte varför man inte får ställa frågan.
TS sits är ju annorlunda men jag utgår ifrån att hon vänt och vridit på lösningar så man behöver inte påpeka just detta om adoption för det är så välkänt. Däremot att ev tipsa om nya fertilitetsbehandlingar OM det efterfrågas är ju en helt annan sak. Förstår du vad jag menar?