Ar det okay att lara sin hund nagot bara for att retas med sonen?

hastflicka

Trådstartare
:D
Jag ska ut och resa om nagra dagar och min Rottie ska vara hos sonen i Florida. Han bor i ett storre villaomrade med en egen hund (dobie/lab) och darfor maste man alltid ga med dom bada dar. Hans hund kommer med kopplet nar hon vill ga ut... min ar ju ute mest hela dagarna och sager inte ifran om hon behover ga ut (well... man far vara valdigt observant sa ser man, men da duger det inte att fordjupa sig i data jobb) tursamt nog har hon en fenomenal festblasa sa det har aldrig varit nagra problem eftersom den andra vill ga ganska ofta.
Harom sistens sa sonen att min tjej inte var smart nog att saga ifran:eek: sa nu har jag skaffat en 'wireless' dorr clocka och hon haller pa att lara sig att varje gang hon trycker pa knappen far hon ga ut.:cool::devil: Hur lang tid tror ni att det tar innan hon har drivit honom aldeles bonkers?
:rofl::rofl:

Sv: Ar det okay att lara sin hund nagot bara for att retas med sonen?

:rofl::rofl::rofl:

Helt underbart:D
Då kanske sonen blir nöjd nu när hon verkligen kan säga till på ett ljudligt och lite oväntat sätt:D

Nu blev jag ju sugen på att lära min det med:angel: det vore ju faktiskt ganska kul.

hahahahhaha klockrent!!

Jamen visst! Jag har en kompis som har 4 hundar och lika manga katter och dom alla vet att nar dom slar till ett snore med clockor sa oppnar nagon dorren sa dom kan ga ut. Jag bara valde ett mer 'noticeable' satt:p LOL, hon ringer garna pa klockan... just nu kastas bollen da och da nar hon ringt och gar ut. Hon kommer att driva honom nuts.:rofl:

En kul idé :D Bara han inte blir irriterad på hunden så den inte vet hur den ska göra... Bara en tanke jag fick :)

:rofl::rofl::bow:

Hejjahejja!! :) ..o vilken jakla bra ide forresten!! undrar om jag inte ska lana den iden... det var ju sketasmart! Pa mer an "reta gallfeber" sattet :)

Kommer du att gila det lika mycket när du kommer hem sedan och ska leva med det?
För hon lär ju inte göra det bara för honom.....

En kul idé :D Bara han inte blir irriterad på hunden så den inte vet hur den ska göra... Bara en tanke jag fick :)

Ingen risk... Han kommer dock att 'gnalla' som sjutton till mig.:p Han kommer att tycka att det ar ganska kul... utom nar han pratar med mig;)

Jag tycker det blir jatte bra nar vi kommer hem. Jag har ju formanen att bo sa att hon kan ga ut och in som hon vill, trots att jag inte utnytjat det och satt in a 'doggy door'. Vi ar mest ute hela dagarna, men det vore bra om hon blev lite mer "demanding". Jag slapper garna ut henne nar vi ar inne, och det kommer ju inte att ta lange forren hon lar sig att bollen inte kommer nar man gar ut langre... (inte forran man kommer upp till stallet.)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 700
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 087
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 385
Senast: Disen
·
Övr. Hund Utom inkallning da. Har man inte det kan man ju inte alls ha hunden los. Nagonstans. Vad tycker ni ar nasta viktigaste egenskapen for... 2
Svar
20
· Visningar
2 674
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur