Är det normalt??

T

thatshot27

som läget är nu så kommer jag inte ha råd att ens titta åt en häst på väldigt lååång tid.. Jag bestämmde mig igår för att inte ens titta på en häst,känna,veta av... vad är fel jag älskar ju de djuren fast nu går det inte jag har ingen inkomst alls! det ända jag ville var att få vara nära en häst att mocka rida arbeta med men.. någon som kännt så? att ni aldrig mer vill se en häst när ni inte själva kan?

När man ser tjejer som rider ut på en landsväg så börjar jag nästan grina, jag blir så arg! och ledsen för att jag gjorde så förr men kan inte det nu.. :confused:

Sv: Är det normalt??

Kan du inte försöka hitta dig en sköt/medryttarhäst? Det är ju långt ifrån alla som vill ha betalt för avlastningen.

jo dom flesta ska ju ha betalt tyvärr=( men sen så kostar att busskort rätt mycket oxå jag saknar körkort=(

Ja det var ju attans. Men det kanske går att cykla :idea: Eller, så erbjuder du tjänster i stil med "Ska du resa bort? Är du sjuk? Jag mockar och tar hand om din häst mot en reseersättning på 50 kronor"!

Jag känner igen känslan!

Jag var under en period för ca 2 år sedan hästlös, kunde inte ha kvar hästen pga hälsoskäl, Så den såldes.

De flesta av mina vänner hade då hästar, och de försökte dra med mig till stallet men jag totalvägrade. Jag ville inte känna doften av häst, ville inte pina mig själv med att frestas. Och jag grät varje gång jag såg gamla bilder på mina hästar, när jag läste hästberättselser, när jag såg folk som red, hästar på tv osv.

Gissa om jag blev överlycklig när jag efter ett år kunde ha hästar igen, den lyckan är obeskrivlig!

Kontakta någon amatörtränare inom travet, de vill ofta ha lite hjälp i stallet och rätt många av dem vill ha sina hästar ridtränade också. Har svårt att tro att en travtränare skulle begära betalt av dig... kanske snarare så att de skulle vara beredda att betala dina resor till dem om du passade på att mocka och fodra etc. när du ändå är där.

Bara en idé...

Har precis samma problem här, är arbetslös och sedan 2 mån hästlös också...Saknar hästarna och längtar efter att börja rida igen men ändå...Har man haft egen häst i 10 år känns de inte så lockande att börja rida andras igen...
Jag håller mig också ifrån hästar, vill inte ens se dom på tv för då blir jag så sugen igen...Ser jag ryttare ute har jag nästan lust att slita av dom från hästen och hoppa upp själv:rofl:
Men lite självkontroll har man väl, än iaf;)

Har precis samma problem här, är arbetslös och sedan 2 mån hästlös också...Saknar hästarna och längtar efter att börja rida igen men ändå...Har man haft egen häst i 10 år känns de inte så lockande att börja rida andras igen...
Jag håller mig också ifrån hästar, vill inte ens se dom på tv för då blir jag så sugen igen...Ser jag ryttare ute har jag nästan lust att slita av dom från hästen och hoppa upp själv:rofl:
Men lite självkontroll har man väl, än iaf;)

Och sedan sitter jag som har 2 hästar som behöver ridas, samt en ponny....pga av att jag har en sunkig fot och inte kan rida fn och hittar ingen som vill rida....för i denna kommunen har alla som gillar hästar redan runt 5 st egna.....verkar det i alla fall.

Sånt är livet antar jag.....

/KT

Och sedan sitter jag som har 2 hästar som behöver ridas, samt en ponny....pga av att jag har en sunkig fot och inte kan rida fn och hittar ingen som vill rida....för i denna kommunen har alla som gillar hästar redan runt 5 st egna.....verkar det i alla fall.

Sånt är livet antar jag.....

/KT

Känner igen dig. När arbetskamratens ena dotter åkte till Spanien var de skitglada att jag ville rida deras hästar eftersom andra dottern inte vill rida ensam. Sen att de mest var skritt på lång tygel gjorde inget bara hästarna var glada och fick röra på sig.

TS: Hoppas det blir bättre snart!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 382
Senast: Solstig
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 605
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse