Är det normalt.....

pippilotta

Trådstartare
att en tik fortfarande har blödningar 10 veckor efter att hon fått valpar?

Tiken är pigg och glad, äter och dricker som hon skall, ägarna har pratat med en veterinär som säger att dom skall avvakta en vecka till och jag tycker att dom skall kontakta en annan veterinär för jag tycker inte att det verkar normalt att hon fortfarande blöder.

men , men det kanske är så med en del tikar.......

Sv: Är det normalt.....

Så många uppfödare här på buke och ingen som kan säga om det är normalt för en tik att blöda så länge :mad:

Jag har ingen aning om hur länge de brukar blöda :confused: , men det låter inte normalt. Jag skulle kolla med en annan vet. för att vara på den säkra sidan.

att en tik fortfarande har blödningar 10 veckor efter att hon fått valpar?

Tiken är pigg och glad, äter och dricker som hon skall, ägarna har pratat med en veterinär som säger att dom skall avvakta en vecka till och jag tycker att dom skall kontakta en annan veterinär för jag tycker inte att det verkar normalt att hon fortfarande blöder.

men , men det kanske är så med en del tikar.......

Nja, normalt är det inte men det förekommer. Så länge tiken mår bra och inte blöder mycket vill man försöka vänta på att livmodern självläker.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 330
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka