Är det normalt..

N

NiraK

Är det normalt att kattungar har såhär stora öron??
Tycker att de är gigantiska! :o Ser liksom lite konstigt ut :p

Klickbara bilder:

Nirak

Sv: Är det normalt..

Han växer nog ikapp dom skall du se.
Han är huskatt va? Han kanske har en storörad ras i blodet?

Ja, han är huskatt.. Mamman är liten och nätt och hälften siames, pappan stor och lurvig, ser ut lite som en norsk skogskatt..

Nirak

Både siames och Norsk skogskatt har ganska stora öron så det kommer nog från föräldrarna!

Visst är det mycket man undrar över som nyblivet kattägare!
Skaffade ju min första i samma veva som du fick hem din men sen skaffade jag en kompis till honom efter en och en halv vecka...
Hur trivs din lille??

Jo, det är ju det.. men känner sig som en nojjig mamma :p
Han har även en mörk rand på ryggen (typ en "ål" ;) ).. ser lite lustigt ut..

Han trivs bara bra verkar det som! Det är antingen fullt ös eller så totalt däckad som gäller! ;)
Nu har jag lite folk här på besök så han är mkt nöjd med all uppmärksamhet. Han är väldigt tuff och framåt, även mot främmande!

Nirak

Jag tycker de ser helt normala ut ;) :

060517-Pasilla027.jpg

Skämt åsido, de brukar växa i öronen litegrann med tiden...

Den röda :love: :love:
Usch, det bara måste bli en Devon när jag kan köpa nya katter, jag blir tokig av alla bilder på sånna!!

:D Sådär såg Nisse ut som barn också, öronen var XtraLarge, likaså tassar och svansen var flera mil lång :crazy: :D
Han växte i sig och är idag en stor stark kisse som väger ca 8 kg utan att vara tjock :)

Jag tycker de ser fullkomligt normala ut. ;) Kolla vilka gräsliga öron min hona hade som liten... :o

dimma010.jpg

Det här är mer likt idealet, men fortfarande lite för stora och för högt sittande. Var glad att du har en ras som kan ha öron som ser ut hursomhelst! :D

dimma159.jpg

/Erica

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 932
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
976
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka