är det nån som vet hur det gick med persos luckygirl???

Det var riktigt otäckt...tror det var en häst framför Witasp som galopperade, och när han tog upp denne så vart det för tvärt och det resulterade i att Persos Lucky girl inte hannmed, utan trampade upp i vagnen åt framförvarande ekipage....
Hästen fastnade men de fick loss henne och hon lämnade banan på tre ben, men det såg inte ut som att det skulle få så förödande konsekvenser..( man såg inte allt blod från där jag stod)...senare sade de att hon blivit omplåstrad och lämnat banan med transport....tog förgivet att vet. tittat på henne och konstaterat att det inte var så farligt då...men tydligen inte...
usch...hemskt när sånt händer... :(

Naturligtvis hade veterinären kollat henne, en sån häst med dessa skador får inte lämna banområdet utan att vet varit inblandad...men ÄR hon slaktad eller inte :confused:

Jag var tvungen att gå in på Customs sida för att kolla modellen, jag förstår att det är lättare att få sådana hemska olyckor med en sån sulky. Fast den kan väl inte vara så utbredd ännu, kolfiber är ju inte det billigaste materialet precis...

Ush vad hemskt att det hände. :(

(Jobbar med det inom flygplanstillverkning)

/// ghost

en sån sulky e gammal och utbredd (med kolfiber):o De nyaste e joyride.och custom vagnarna utan stänger.

Jag vet att det finns andra modeller med kolfiber, men det är ju bara den här som inte har något över själva hjulen. :crazy:

Customs nya, som redan sagts...

/// ghost

Jag tycker att den sulkyn är rätt vanlig, ser den ofta på TV iaf... Loppen jag är med i har jag bara sett en ;) å den kom efter min gamla i mål :cool:

Ja vet hade självklart tittat på henne....skrev lite fel...dom hade tittat på henne....menade mer att DE konstaterat att det ej va så allvarligt..alltså vet..men usch...borde de inte sett det på en gång? Att det inte fanns hopp för henne?? Stackars häst....

Lite det jag var ute efter ngn sa att den var både gammal å ovanlig!!

Temporärt förbud av sulky: "Med anledning av en olycka på Rättvik den 28 juli där en häst fastnade i sulkyn och skadades så allvarligt att den fick avlivas har STC beslutat att från och med den 6 augusti tills vidare förbjuda sulkyn Custom FCS (med enkelgaffel och helgjutna hjul)."

:bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: animalasia
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 132
Senast: KesoNeso
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama