Är det någon som har testat FIBERGI?

P

ponnyryttaren

jag tror det hette så, det är en röd påse, och skall ges så att hästen presterar bättre på tävlingar. NÅN som har PROVAT?

Sv: Är det någon som har testat FIBERGI?

Fibergi Elit har röd text på påsen. Gör inte så ponnyn presterar bättre på tävlingsbanan. Men det är ett bra färdigfoder då det inte är pelletterat, inte dammar och dom flesta hästar älskar det.

Är lite kibbigt, innehåller mycket hö och halm.

Elit ges oftast till HÖGPRESTERANDE tävlingshästar med det menar jag alltså travhästar, galopphästar och möjligen hopphästar i svår klass.

Dom andra klarar sig bra på Fibergi Bas (blå text).
Sen finns också Fibergi Låg till ponnyer och hobbygästar (grå text).

Dyrt kilopris, säckarna ligger på 25 kg och jag betalar 120 kr för basen och några kronor mindre för låg. Eliten tror jag kostar runt 150 kr för en säck.

Det är inget bas foder detta, av detta skall dem bara ha ca:2-4 dl o dagen. Super G hette det !!

Det finns något som heter FIBERGY, men jag vet
inte om det är det du menar. :confused:

Dyrt kilopris, säckarna ligger på 25 kg och jag betalar 120 kr för basen och några kronor mindre för låg. Eliten tror jag kostar runt 150 kr för en säck.[/QUOTE]

Var handlar du då?????

Ja sen jag började ge det har min häst inte rivit ett enda hinder :smirk: ;)

Tycker att det innehåller vääldigt mycket socker i form av melass. Min häst är redan lite lös i magen så jag skulle inte välja det. Tror inte att det är nyttigt för tänderna heller.

Skall du ge det för att din ponny skall bli piggare? Vad är anledningen?

Dalviks Kvarn i Falun eller Johan Hansson i Uppsala.

Jepp, halm, havre och melass blandat.... Fast vissa hästar kan ju bli rackans pigga på det.

/Jane

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har lånat ut min häst på foder till en tjej i närheten. Hon har haft honom ett par månader och jag hade velat prova och se om han...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 307
Senast: Grazing
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
16 804
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar