Är det någon här

sussisus

Trådstartare
som har en hemsida från Telia?
En sådan där som man får om man har adsl eller bredband?

Kom på att jag har en sådan. :smirk:
Tyvärr hade jag då ingen använding för en sådan, trodde jag, så jag har aldrig "aktiverat" den - och nu är den förmodligen borta.
Har mailat Telia för att se om det går att återuppliva adressen.

I alla fall, är en sådan hemsida lätthanterlig?
Jag ska ju ha min att lägga upp foton och skriva om mina intressen (foton, släktforskning, hästar m.m.).
 
jag hade min hemsida på ett telia-konto när jag bodde hemma hos mamma och pappa..

Om du har användaruppgifterna kvar som du fick när du startade abbonemanget så ska nog hemsidan finnas kvar..

kan du ngn html?
man får ju bara ett hemsidekonto med, om du ska ha en hemsida med bilder och sånt får du göra sidan själv.

Om du inte kan html så är det lätt som en plätt att använda ngt program såsom fontpage eller dreamweaver att göra den med.. det du behöver sen är ett program att föra över filerna från din dator till telias server.. det programmet jag använder heter ws-ftp och finns här!

Om det är något mer du undrar eller om jag missuppfattat frågan totalt är det bara att höra av sig!

/ Karin
min hemsida
 
Har du konto hos Telia, så har inte heller adressen försvunnit.
Det du får, är INTE en färdig hemsida, utan en plats på servern. Den brukar vara på 5Mb.
För att lägga upp bilder o.dyl. måste du använda ett FTP-program.
 
Kan ingen html, nej (har nyss kommit på att jag nog borde ha en hemsida - främst p.g.a. att StarPhoto krånglar :().
 
Har ett konto, ja - eller, det är pappa som står för det men jag har ju en egen mailadress hos Telia.
 
Vill du bara ha en plats för dina bilder så behöver du inte kunna någon HTML.
Det enda du behöver då är ett FTP-program och uppgifterna för att kunna logga in på servern.
 
precis..
om du gör så som zaga sa blir det såhär:
http://w1.241.telia.com/~u24104096/oliver/

och där får du upp listan med alla bilder du har där..
men som sagt: om du vill ha en hemsida så fixa ngt av programmen jag nämnde ovan.. då behöver du inte kunna html!
 
Har man ett teliakonto så har man tillgång till upp till 10 hemsidor á 10 mb. Uppgifterna för hemsidan (en bara, vill man ha fler så får man logga in på Mina Sidor på telias hemsida och aktivera fler hemsidor) står i de papper där övriga inloggningsuppgifter för teliakontot står.
 
Lånar tråd..
Du vet möjligen inte hur man gör med leap ftp?? Vill lägga upp mina bilder på servern men får inte rätt på d.. Har aktiverat hemsidan och hela köret..
 
Nu har jag inte Telia, så jag svarar rent allmänt.

Fördelen med att använda det hemsidesutrymme som ingår i många internetabonnemang är att man slipper den reklam och de begränsningar som ofta finns hos de som erbjuder gratis hemsidesutrymme.

En stor nackdel kan vara att man blir av med sin hemsida om man byter internetoperatör.
 
Det har jag inte tänkt på. :crazy:

Reklam är bara för jobbigt, men finns det inga reklamfria hemsidor som är lättskötta och som helst är gratis? (Det finns det säkert, gäller bara att hitta, eller hur? ;))
 
Sv: Re: Är det någon här

Love_Lee skrev:
Lånar tråd..
Du vet möjligen inte hur man gör med leap ftp?? Vill lägga upp mina bilder på servern men får inte rätt på d.. Har aktiverat hemsidan och hela köret..
Kolla så du har rätt användar namn och lösenord.
jag använder WS_ftp.. men det är väl en vanesak vilket program man har.

kanske hittar nåt svar här annars.
http://www.leapware.com/support.html
 
Sv: Re: Är det någon här

gern skrev:
Nu har jag inte Telia, så jag svarar rent allmänt.

Fördelen med att använda det hemsidesutrymme som ingår i många internetabonnemang är att man slipper den reklam och de begränsningar som ofta finns hos de som erbjuder gratis hemsidesutrymme.

En stor nackdel kan vara att man blir av med sin hemsida om man byter internetoperatör.

Byter man internet operatör. kan man bara ta och ftpa ner alla filer och ladda up dem på nya. troligen kommer inte bytet som en överraskning. :smirk:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 447
Senast: Ava22
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 551
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
1 957
Kropp & Själ På julafton berättade mormor att hennes väska blev stulen i julshoppningen för många år sedan. Hon hade ställt ner den vid fötterna när...
2
Svar
28
· Visningar
2 259
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp