Är det jag som är billig eller hon som är dyr?

F

Fjunet

Mina föräldrar hittade såg en lapp som någon satt upp på Ica där personen ville gå ut med hundar mot betalning. Som de förstod det så ville hon ha 100:- per promenad. Hur lång promonaden var stod det inte. Såhär så jag ut: :eek:
100:- låter som ruskigt mycket pengar i mina öron, och när jag dessutom tar 25:- för en promenad på cirka 1 timme och 30 minuter så verkar det ännu mer!
Är det hon som är dyr eller är det jag som är billig? Hur mycket betalar ni/hade ni kunnat tänka er att betala för en promenad på 1 timme och 30 minuter?
 
Jag tycker att det låter väl dyrt, speciellt när man inte ens vet hur lång promenaden är.... :crazy:
 
Jag tycker det låter som att det är hon som är dyr.
Fast å andra sidan är ju du rätt billig... :crazy:

För en himla massa år sedan hjälpe jag till med att gå ut med bekantas fyra småhundar, och för det fick jag 50 kr/gång (1 timmes promenad).
Och det här var ju ändå ganska många år sedan (1996 för att vara exakt).

Fast 100 kr låter ju onekligen dyrt.
 
för en promenad på 1-1,5 timme hade du fått 70-100 kr av mig. om man räknar det som timlön är det inte ens bra. och dessutom är det ingen som vill gå med mina hundar :crazy:
 
Jag hade varit glad om det ens fanns någon som ville ta sig an det "jobbet" när det krisar.
Dess värre vimlar det inte av hjälpredor precis...
Det kanske bara är jag, men jag är lite kritisk mot de 12-åriga flickor som erbjuder sig att hjälpa till. Och många andra finns det inte. Man vill ju veta att det är en bra hund människa som ska vara i andra änden av snöret när man inte är med själv...
Behöver man hjälpen så betalar man vad det kostar.

Christin
 
Oj, då är det jag som är billig! Nåja, jag tänker inte höja priset då vi har ett avtal. Sedan så är hunden och ägarna jättetrevliga, så jag tar egentligen betalt för något jag mycket väl kunnat tänka mig att göra gratis :)

Har du så busiga hundar? ;)
 
Självklart så vill man inte att vem som helst ska gå ut med hunden - men dagmattar vill inte gå ut med vilka hundar som helst heller :crazy:
Jag fick ett mail av en kvinna som ville att jag skulle ha hennes hund 2-3 dagar i sträck hemma hos mig eftersom hennes dotter var allergisk och behövde därmed vara borta från hunden i ett tag. Jag skulle dessutom lydnadsträna hunden. Någon betalning nämnde hon ens inte! Jag hade gärna hjälpt henne gratis (för hon var desperat :(), men jag ville inte träna en hund 2-3 dagar i veckan för att hon skulle förstöra det på 5 minuter.

Pensionärer brukar vara glada för att vara dagmattar/daghussar.
 
Hm, undrar om jag kunde få nån pensionär att gå ut med våra två galna labradorer som inte kan gå i koppel utan att dra och att skälla ut alla hundar i kvarteret? ;) Nä, en ung stark och frisk karl sökes tror jag! :)
 
Är det bara tillfälligt som när jag är sjuk, så skulle jag kunna betala 100 kr för att hunden ska få en långpromenad. Men är det någon som är ute med hunden var eller varannan dag så är det ju onekligen dyrt!
Men som det är nu låter jag inte någon förutom mig själv gå ut med vovven.
 
Jag betalade min "dog-walker" 300 i månaden, till att börja med.. sen ville hon ha mer betalt. Vi kom överens om 500 kronor/mån och då fick han gå ut en timme ungefär + att han fick sällskap ibland (eftersom han var sjuk blev han lite kinkig på slutet).. Jag tyckte det var heeeelt okej, med tanke på att jag betalade 1.800/mån för dagis åt honom en period.
Så om jag behövde hundvakt varje dag skulle jag inte betala en hundring för det..
 
Sv: Är det jag som är billig eller hon som är dyr?

Jag gör det gratis då jag ÄLSKAR hundarna :D Pengar får jag på sommarn av mtt lilla "hunddagis"
 
Sv: Re: Är det jag som är billig eller hon som är dyr?

Jag tyckte det var heeeelt okej, med tanke på att jag betalade 1.800/mån för dagis åt honom en period.
Så om jag behövde hundvakt varje dag skulle jag inte betala en hundring för det..

Här i Sthlm annonserad det från ett gäng hunddagis.. ett som ligger hyfsat centralt ( men absolut inte i innerstan) tar nära 3500 för "heltidsdagis" åt liten hund. Där jag kommer ifrån betalade jag 2300 för stallplats åt min häst inkl foder, 2 ridhus etc.

Man får sina pengachocker i den här stan.

(Dock, hundvakter verkar ta antingen 50 eller 100.. det är de enda summorna jag sett för passning på dan)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 912
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 776
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 170
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 957
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp