Är det inte den ena så är det det andra..

HannaPP

Trådstartare
Igår skulle hovslagaren komma och verka min 3 åring. Han skulle klinikbesiktas och röntgas idag så jag ville ha hovarna fixade innan. Jag tog in pollen och ställde honom i en box. När vi väntade så gav jag honom 4 nävar luzern pellets i krubban. BIG misstake!:eek: Snabbt så började han att hosta, givetvis fick han foderstrups förstoppning. Jag masserade halsen i 1½ timma innan veterinären kom för jag fick inte bort det på egen hand. Vet. kom och i ytterligare 1½ timma försökte vi få bort stoppet som satt långt ner men ikke! den satt fast. Han var ganska lugn hela tiden, hostade lite, det rann ur näsan och krampade lite.

Så vi fick köra till Skara djursjukhus!:crazy: väl framme var han nästan normal, det rann lite i näsan men han krampade ej och hostade inte. Han fick stanna kvar då klockan var så mkt och idag på morgonen pratade jag med vet. och hon berättade att dom ganska snabbt fick bort det genom sploning på kvällen. Men han ska stå kvar tills i morgon för abservation, han ser bra ut i halsen men är ju svullen och irriterad. Som tur var exporttröntgade som honom åt mig idag på morgonen så jag behöver inte åka till Åby som var planerat idag.

Jag har SÅDAN ångerst över att det var ju ändå jag som förorsakade detta lidande för min häst. Sedan är jag så förb... på att vi inte fick bort det hemma utan fick åka i väg. Jag har sådan otur med hästarna jämt!:devil::cry: Nu klarar han ju sig utan problem men ändå!

Jag kommer aldrig ge mina hästar Luzern igen, blött eller oblött. Har någon annan råkat ut för samma sak?

Sv: Är det inte den ena så är det det andra..

nej usch va trist. jag undviker pellets för det mesta, känns onödigt för mina äter sig tjocka på gräs och hö.
men känner igen det, händer det nåt på j*vlar på riktigt.

mitt sto hade dag 1 ett litet sår av staketet på halsen, dag2 ett litet sår på benet återigen av staketet (hon kände sig tvungen att hoppa över) dag 3 ett sticksår som behövde nödbehandöas av jourhavande veterinär. kostade 200kr plus bara för ett litet sår, återigen pga det idiotiska staketet troligtvis.
har ju tjatad så länge på stallägaren att vi måste åtgärda men inget händer...

brukar bli så, en liten sak blir helt fel om man har otur den dagen...

samma sak, kompisen skulle bara åka och träna inför premiering med sin unghäst, vi tränar opch lastar och hästen sköter sigg kanon, väl inne känns allt kanon och de gör sig redo för att åka, men då hoppart hästen över bommen och kravlar ge om framluckan, en stor häst kan säga.... blev ingen träning utan en helkvaddad häst.

hejja på alla de duktiga otur hästägarna, jag är en av er! =)
hoppas pållen mår bra nu.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 142
Senast: tott
·
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 173
Senast: lizzie
·
Hästvård I söndags var tyvärr olyckan framme, det blev något tjaffs inne i ligghallen, och ut kommer min med ett sår på halsen. Vi tror att hon...
Svar
13
· Visningar
3 605
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10