är det försent?

B

Bayley

Hej!
Vi har problem! jag undrar om det är försent att få våran nu snart 6 mån dvärgpinscher att "våga" vara ensam hemma? han var ensam med sin mamma hemma hos uppfödaren i ca 2 timmar men nu så fort vi går in i sovrummet början han pipa. Så fortvi försöker träna pipper han till vi kommer hem! Vi var borta 10 min och satte mobilen på inspelning video och kolla hur han var när vi var borta han pep i 10 min. Han har bott hos oss nu i 1 vecka idag. Någon som har/haft samma problem?
Hjälp

Sv: är det försent?

I tidigaste laget han känner ju ingen trygghet på bara en vecka. Skaffa bur så har han inte så stort o röra sig kan bli lite mycket åt han o ha större ytor, de mår ofast bättre lite trångt.

menar du en vanlig transport bur eller sådan man brukar ha åt små barn typ "lekhagar"?

om man nu ska ha dom i en bur är det någon som vet på ett ungefär hur länge man ska låta dom sitta där inne och var är bästa stället att placera den på?

Hejsan..

Ist för att sätta hunden i bur så kan du börja träna hunden att vara ensam genom att gå utanför dörren nån minut , är då hunden tyst när du kommer in så belönar du , MEN börja inte gulla med din hund tills den har lugnat ner sig ..
Efter ett tag är du borta kanske 3 min ...Och gör om samma sak..
sen börjar du vara borta längre o längre tider..
Du kan även lägga ut godis på vissa ställen i hemmet så att den har något att göra medans du är borta, nämligen att leta efter godis;)
Funkar inte det så kan du spela in din röst i bandspelaren lr så o sätt igång bandet då du är borta, då hör den din röst o håller sig lugn, märker du att din hund lugnat ner sig efter allt detta jobb så minskar du ner med godiset o till slut tar du inge godis alls..Och kom ihåg,gulla inte med din hund tills den lugnat ner sig när du kommit hem..
Hoppas detta kan hjälpa dig :banana:

Mvh/jeanette

Ni måste börja om från början med ensamhetsträningen, dvs som man skulle ha gjort om han var 8 veckor...

Att lämna hunden ensam första veckan är inget jag rekomenderar även om vi talar om vuxna hundar, din hund måste känna trygghet i sitt nya hem innan ni kan räkna med att kunna lämna hunden ensam.

Pirus tips om att låta hunden känna trygghet i buren är också bra, men är hunden inte van med bur så måste ni träna där tills han känner trygghet i buren innan ni lämnar ....

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Annique
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
828
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka