Är det för jobbigt...

Undret

Trådstartare
... för en häst att gå provtagningen för fälttävlansmärke I på lördagen och (förutsatt att jag klarar provtagningen) sedan åka 30 mil på kvällen för att starta en endags fälttävlan morgonen därpå?

Kan tillägga att det är en fullblodsvalack i bra kondition :D

Sv: Är det för jobbigt...

de beror ju lite på om den e van å åka långt.....
men själva märkestagningen som sådan är inte särskilt jobbig för hästen

_underbarn_ skrev:
... för en häst att gå provtagningen för fälttävlansmärke I på lördagen och (förutsatt att jag klarar provtagningen) sedan åka 30 mil på kvällen för att starta en endags fälttävlan morgonen därpå?

Kan tillägga att det är en fullblodsvalack i bra kondition :D

Jag tycker att du ska fråga den du ska ta märket för. Den personen vet ju förhoppningsvis vad du och din häst klarar eller fråga din tränare.

Själva provtagningen är ju inte särksilt jobbig om ni är förberedda.

Tror det snarare är mest "jobbigt" för dig med provtagningen så tätt inpå.
Själva provtagningen är ju inte mycket mer än några rundor galopp och trav och lite skutt över hinder. :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
546
Senast: tuaphua
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 419
Senast: Brynja
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar