Är det ens möjligt ? Gravid eller inte hjälp, TACK!

KELLLY

Trådstartare
Hej alla föräldrar & blivande föräldrar!

Skulle önska att ni kunde hjälpa mig lite, vad ni tror, ni som förmodligen har lite mer erfarenhet!

För det första så har ju sjukt lätt att bli gravid, Så att jag undrar det här kan nog vara lite för att jag är väldigt nojig!

Men iaf så har jag haft regelbundet samlag med min kille & vi kör på metoden "avbrutet samlag" pga att jag inte kan ha några preventivmedel med hormoner.

Hur som helst fick jag min mens som vanligt för 2 veckor sedan på fredag, Men har efter det haft otroligt mkt vita flytnigar, mensvärks liknande känsla & nu halsbränna dom två sista dagarna ?!

Det är ju möjligt att bli gravid vid avbrutet samlag men sen få mens som vanligt efter ?

Vad tror ni, är jag bara nojig nu ?

Tack på förhand!

Sv: Är det ens möjligt ? Gravid eller inte hjälp, TACK!

Ja absolut! Inte så säker metod dedär om man inte dessutom har väldigt bra koll på vilka dagar som man är mest fertil. Vissa har mens uder hela graviditeten. Men gå till bm och kolla så vet du säkert!

Hmm... Om det ändå fanns någon sorts test man kunde ta för att få veta om man är gravid eller inte... ;)

Har man sex finns risken, det får man lära sig i lågstadiet. Hurvida du är gravid eller inte kan ingen här veta.

Haha jo jag vet att det finns test, Men vet dock inte om det är för tidigt att göra ett test nu!

Att man kan bli gravid av samlag har jag ju fått lärt mig JA, men tyckte att det här kanske var lite väl långsökt från mig egen del! :p

Får göra ett test imorgon hursomhelst :D

Det kanske inte är så bra att köra med avbrutet om man har "sjukt lätt att bli gravid". Kondom?
Köp ett test så får du veta, ingen kan veta här...

Menar ju inte nödvändigtvis att det skulle vara en dålig sak om jag var gravid!

Och jag förstår att ingen kan "veta" men kan vara skönt att höra vad någon med lite mer erfarenhet tror!:)

Alla de symptomen du har kan vara tecken på graviditet, men behöver inte vara så. Som de flesta säger så är det bästa sättet att veta helt säkert ett graviditetstest. Gör testet den dag du beräknar att (inte) få din mens :idea: Man kan även göra testet några dagar tidigare men då kan du få ett negativt resultat fast det kanske är så att du är gravid ändå.

Lycka till och hoppas resultatet blir som du vill :laugh:

Tack för svar! :love:

Då måste jag ju helt enkelt vänta nån vecka till,jobbigt! :)

Jag förstår inte varför du måste vänta?
Du tror att du kan vara gravid trots mens? Men ta ett prov reda nu.
Eller tror du att du blev gravid nu i dagarna? Flytningarna kan ju bero på ägglossning som du bör ha just nu om du hade mens för två veckor sedan.

Lycka till och hoppas att det blir som du hoppas!

Nu verkar det inte som det är någon katastrof för dig att bli gravid, för avbrutet samlag är rätt uselt som preventivmedel. Det kan finnas spermier i det som kommer innan satsen så att säga.
Jag skulle inte våga chansa ens under "säkra perioder" och jag tror jag har svårt för att bli gravid...

Vill du inte bli gravid och inte ha hormoner så testa pessar ;-)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
516
Senast: FrDrake
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 870
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Hej! Inte mitt riktiga konto för jag vill vara anonym om detta så om nån kommer på vem jag är håll det gärna för er själva tack! Jag...
Svar
8
· Visningar
2 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka