Är det en bra stam?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare miss_willow
  • Startdatum Startdatum
M

miss_willow

Min ponny är e.son of a gun xx och ue. Merrie Marshall RNF 1. är det en bra stam? :confused: är det någon som känner till något om Son of a gun eller Merrie marshall? ja har noll koll på nått..finns det nå bilder eller fakta någonstans om dem? tack på förhand.

Sök på nätet! Google.se brukar fungera utmärkt.

Har ridit en hel Merrie Marshall avkommor i min ungdom, trevliga ponnyer allihopa!
MM dog, om jag inte minns helt fel, i början av 80-talet, han blev dryga 25 år. Han var importerad från England.

vet du vad han användes som? jag menar han måste ju ha varit bra på något.. va han galoppör?

Son of a Gun xx lämnade väldigt många bra tävlingsponnyer! Jag har för mig att han har lett avkommestatistiken några år.

Han var e:Moderne xx som också är morfar till Flippan!

Son of a Gun xx var född 1965 och tävlades i galopp. 31 starter, 9 segrar, 7 andra- och 4 tredjeplaceringar. Vinstsumma 54 190:-. Han startade både i slätlöp och hinderlöp.

Här hittar du stam och bild på honom.

Det låter som om ditt sto är ganska gammal med tanke på stammen? Men ÅÅÅH vilken härlig stam! Jag skulle mer än gärna ha ett sto med den stammen att avla på!

ja, det blir väl lite svårt att avla på "hon" eftersom det är en HAN :d
skulle velat att han var ett sto eftersom han är så läcker och otroligt psyke och kapacitet i allt.

Son of a Gun xx dog 1989 så då måste din häst tillhöra hans sista eller näst sista årgång.

Håller verkligen med om att det är synd att han är valack, en häst med den stammen hade kunnat passa ypperligt i ridponnyaveln!

ja, men då skulle aldrig jag haft honom.. *egoist* :angel:
jag tror de har ställt ut honom eller någonting.. för han var hingst rätt länge och de snacka nått om att han hade medelmåttig skritt och trav men en 9:a på galoppen... och han har ju tävlat msv a hoppning och startat FEI i dressyr...
äh ja vet inte! jag vet bara att tycker han är dö-snygg(men de tycker man väl om sin egen häst?!) han är lik gun´s nånting. en ridponnyhingst.. de är släckt på någe vänster.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 610
Islandshäst På förekommen anledning (inte mina egna hästar) funderar jag kring lönsamhet i islandshästavel. Om man äger en bra hingst, med fin...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Boj
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·
Avel Ska nu ta mitt första föl på mitt ena welshsto. Vill inte utge mig förmycket på ett forum därför vill jag ej lägga ut fullständig...
2
Svar
21
· Visningar
3 227
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar