Är det dags nu?

H

Hot Shot

I slutet av sommaren upptäckte jag en stor böld fram på bröstet på min kanin. Åkte in med henne till veterinären som tog hål på bölden och tog ut mängder med vätska. Fick med saltlösning hem som vi sprutade in i bölden under några dagar för att få ut den vätska som fanns inuti. Vetrinären sa att vi skulle åka in igen om det inte blev bättre eller om hon såg ut att lida så fick vi ta bort henne.

Sedan dess har vi fortsatt att tvätta och spruta in saltlösning men det har inte blivit någon förbättring tyvärr. Bölden är fortfarande kvar och det ser inte alls mysigt ut. Det konstiga är att hon aldrig visat några tecken på att hon har ont, inte ens när vi hålller på och tvättar rent. Hon är lika pigg och glad som vanligt, äter bra och håller hull. Hade hon inte gjort det hade vi självklart åkt in direkt och tagit bort henne.

Så, hur hade ni gjort? Innerst inne vet jag väl att det är dags att ta bort henne nu innan hon får ont (ondare) men fan va jobbigt det är när man hamnar i den här sitsen, även om man gjort det så många gånger förr. :( Det hade varit så mkycket lättare att ta beslutet om man såg på henne att hon led.

Sv: Är det dags nu?

En böld på kanin måste oftast tömmas genom operation alltså ett stort ingrepp. Är du inte beredd betala för detta bör du ta bort henne för annars växer bölden mer och mer och tillslut spricker den och självtömmer sig och lämnar en krater ner till benet :crazy: Och nej in i det längsta visar inte flyktdjur att de lider får de blir de tillfångatagna/lämnade utanför.

Ta hål räcker inte då kaninvar är segt som seg vaniljkräm och inte flytande som andra djurslags.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 162
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 106
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30