är det billigare??

nemesis

Trådstartare
ska nu alltså till gbg horse show på fredag, första gången:bump:
alla snackar om fynden man kan göra där, ja undrar, hur mycket billigare är det???:) :confused:
måste köpa utrustning till nya hästen som jag köpte idag, och vill gjärna veta vad typ "basgrjerna" kostar, som schabrak, benskydd, lindor, svettäcken osv... är det typ x antal % billigare mot affärer eller vad???:confused:
vad är det billigaste man kan komma undan med typ ett fleecetäcke i inte alltför pissigt märke?
ska köpa en hel del grejer, och det snabbt, så ja kan nöja mig med det inte alltför flashigaste grejerna. ( de får ja köpa på mej under året;) )
tacksam för svar:bow:

Sv: är det billigare??

å ni som har gjort fynd, antingen i år redan eller tidigare, får ju gärna skriva vad, och i vilket "stånd";)
detta gäller då alltså "basgrejer till häst".;)
kom igen nu, behöver tips till i morrn!!!!
:bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Det är svårt och säga, beror ju på vilka utställare som kommer dit etc. men det är klart att det är lite billigare än i normala fall annars skulle ju inte folk handla som galningar, så som alla gör dvs. :D Nej men klart att det är ju mässpriser, erbjudanden etc. Men det beror ju lite på vad man är ute efter.

Sjöhagen har rätt så bra fleecetäcken, dom är bra för det priset, kolla www.sjohagen.com och dessutom lite billigare på mässan. Det är många som brukar köpa fleecetäcken, lindor, schabrak, jackor m.m. utav dom. Dom broderar även på schabrak, och vad jag vet så är det väll dom som har tagit över HJ schabraken, så det ska vara väldigt bra kvalité även på dessa.

Även fast det är mycket du vill och har tänkt köpa måste jag ändå rekommendera och köpa rätt bra grejer från schratch. Lägg hellre ut en hundring extra och få ett bättre fleecetäcke t.ex. Det lönar sig helt klart i längden.

Börjes är ju där och har alltid billiga grimmor, dom funkar utmärkt som slit och släng till hagen och stallet men man kanske vill ha en annan grimma som "fin-grimma".

Man kan göra en massa klipp på mässan, hur som helst, själv ska jag dock inte dit förens på lördag så jag kan inte meddela några köp förens jag har varit där.

cactuspower skrev:
Det är svårt och säga, beror ju på vilka utställare som kommer dit etc. men det är klart att det är lite billigare än i normala fall annars skulle ju inte folk handla som galningar, så som alla gör dvs. :D Nej men klart att det är ju mässpriser, erbjudanden etc. Men det beror ju lite på vad man är ute efter.

Sjöhagen har rätt så bra fleecetäcken, dom är bra för det priset, kolla www.sjohagen.com och dessutom lite billigare på mässan. Det är många som brukar köpa fleecetäcken, lindor, schabrak, jackor m.m. utav dom. Dom broderar även på schabrak, och vad jag vet så är det väll dom som har tagit över HJ schabraken, så det ska vara väldigt bra kvalité även på dessa.

Även fast det är mycket du vill och har tänkt köpa måste jag ändå rekommendera och köpa rätt bra grejer från schratch. Lägg hellre ut en hundring extra och få ett bättre fleecetäcke t.ex. Det lönar sig helt klart i längden.

Börjes är ju där och har alltid billiga grimmor, dom funkar utmärkt som slit och släng till hagen och stallet men man kanske vill ha en annan grimma som "fin-grimma".

Man kan göra en massa klipp på mässan, hur som helst, själv ska jag dock inte dit förens på lördag så jag kan inte meddela några köp förens jag har varit där.
tack så mycket för att du tog dig tid å svara!:bow:
tror ja ska lägga lite mer pengar på typ täcke å benskydd å såna grejer, å köpa "billiga" grimmor och andra slitåsläng saker.

vet nån förresten vad det brukar kosta att få ett schabrak resp fleecetäcke/ulltäcke broderat??? har dom nån "mängdrabatt"?:)

jag har varit nere i år och kan väl säga var de billigaste priserna kligger på.

shabrak kan fås för 100-lappen (kanske billigare men då är de fula :angel: )
Fleecelindor har jag sett på runt 80:-
vanliga runt 130:-
Fleecetäcken typ 125:-
Men jag har inte letat efter nått av ovanstående "så billig som möjligt" eller ens i billig prisklass utan mest vad jag minns rent spontant. ;)

FadeAway skrev:
jag har varit nere i år och kan väl säga var de billigaste priserna kligger på.

shabrak kan fås för 100-lappen (kanske billigare men då är de fula :angel: )
Fleecelindor har jag sett på runt 80:-
vanliga runt 130:-
Fleecetäcken typ 125:-
Men jag har inte letat efter nått av ovanstående "så billig som möjligt" eller ens i billig prisklass utan mest vad jag minns rent spontant. ;)
oki! e de så billigt, så får de nog bli en hel del:bump:
(värt att gå upp kl 5 för å shoppa loss där nåra timmar!:banana: )

Har fyndat myyycket mycket där. Jättebra grejor, och prislappen låg väl på drygt fyra femhundra för mitt fleecetäcke, det var såå himla fint! Köpte ett träns där förut för dryga 1000 spänn. Har ett annat träns nu, som bara kostade drygt 700, från Hööks :love: ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tjära Bukeorakel, kamrat W ämnar att köpa häst tillsammans med en stallkamrat. De har inte varit vänner länge, utan känner varandra...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 461
Senast: Lena_B
·
Hästvård Jag har såklart läst runt både här och i böcker och visst jag har haft häst i dryga 35 år. Men lägger man till att de sista 17 åren...
Svar
5
· Visningar
1 777
Senast: Mimsan_
·
Utrustning Jag är nyfiken på hur mkt utrustning (täcken, träns, sadel, schabrak etc) ni har till era hästar? Jag får väl börja... :) 1...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 835
Senast: Hæst
·
Utrustning Vad är det billigaste ni har köpt i häst- och ryttarväg? Skriv Pris? Märke? Nöjd/missnöjd? och gärna bild också! Kom igen- Det är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 709
Senast: unspection
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVIII