Är det bebisen?

Comfort

Trådstartare
jag känner som konstiga så "bubblingar" på samma ställe i magen, ca två cm under naveln. De känns nästan bara på kvällen och alltid på samma ställe.

Tror ni det är bebisen?
På ultraljudet var det aerobicsträning på hög nivå så rätt livlig är den, men då borde det väl kännas på fler ställen?:confused:

v20, moderkakan i framvägg.

Sv: Är det bebisen?

Kan mycket väl vara bebis, i v 20 når livmodern upp till naveln ungefär. Behöver inte kännas inåt eller neråt. Jag tycker i alla fall du ska bestämma dig för att det ÄR bebisen :D

Snart kommer den att kännas hela tiden, överallt! Lovar!

haha, ja lite mysigt är det ju allt ;)
Jo min syster berättade glatt att snart kommer jag sakna denna tiden när det knappt känns, för sen känns det som "ungen försöker slå sig ut själv", fast hon hade en slagkämpe i magen

(har du fått reda på hur långt gången du är förresten?)

Höhö ja så kan det lätt kännas :D Då är man rätt glad att det snart är dags för dem att komma ut ;) Allting har sin tid brukar jag säga. Jag är i v 10 enligt doktorn, men det var bara en utanpåundersökning. Om ett par veckor ska jag på ultraljud. Själv har jag ingen aning om när den blev till, trötta småbarnsföräldrar har inte allt för mycket tid för barnamakande :D

Ps. Jag tycker redan jag känner min nya haha men det är med all sannolikhet bara tarmluft!

Hade moderkakan i framvägg med Rasmus och kände honom tydligt första gången kring v.20-21 ca 3 cm nedanför naveln ner mot höftkulan :love: Hade handen precis där samtidigt och fick 4-5 sparkar i rad :love:

Testa att ligga på mage med en fjärkontroll på magen så gungar den tydligt när bebis rör sig.

vindvissla: haha jag känner oxå "spöksparkar" de kände jag efter förlossningen oxå! Kunde ligga på kvällen å känna och tänka åh vad mysigt sekunden senare kom man på sig själv med att bebisen ligger ju i vaggan :rofl:

fast jag har testat det med fjärrkontrollen, och visst rör den sig men det är pga min puls. den rör sig likadant när min sambo har fjärrkontrollen på magen, och han har iallafall inte berättat för mig att han är på smällen! ;)

På mig såg man oxå pulsen upp och ner. Sen gungade den från sida till sida när han rörde sig.

Jag kände dessutom sparkarna på utsidan med handen oxå på en gång, inte bara på insidan som en del brukar göra och sen känns de på utsidan oxå.

jag kan mycket glädjande berätta att igår fick sambon si en spark i handen!
Hans ögon lyste upp:
-KÄNDE DU DET DÄR????!!!!

fantastiskt!

ja jag tror verkligen det är bäbis du känner i magen...

jag är i vecka 20+5 nu och jag känner den sparka en hel´del... framför allt under naveln och vid höftbenet och då är det riktigt hårt ibland...är mest på kvällarna när jag lägger mig men även på dagen..Det är helt underbart att känna. :love:

Nu när jag tänker efter så var det faktiskt den bästa tiden på dagen, när man kände bebis sparka! Jag älskade det fram till v 38 ungefär, då blev det mer obekvämt, men ändå lugnande ifall man fått för sig att den inte rört sig på länge.

ja det är verkligen det bästa...iallafall när man haft en stressig och jobbig dag så finns det inget bättre att lägga sig ner och känna sig bäbis sparka.

Min unge e verkligen en nattuggla för så mycket den sprkar och har sig på kvällarna är underbart att känna och se. :love::love:

Åh jag minns att jag alltid somnade med handen på magen :love: Sååå mysigt! Och tänk att jag snart får göra det igen! Och en extra utanför magen som sparkar där hihi.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 079
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 172
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka