Är det bara jag som har missat...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Trådstartare
Att avmaskningsmedel kommer bli recepbelagt från och med den 15okt. Pga EU-krav :confused:

Sv: Är det bara jag som har missat...

jag tycker att det är bra faktiskt!

Folk kanske börjar tänka till på varför dom trycker i hästen massa maskmedel flera gånger om året trots att det egentligen inte behövs. ett enkelt träckprov visar om hästen är i behov av maskmedel eller inte. avmaskar man bara för görandets skull så kommer masken bli resistent tillslut.

fast det kan ju bli negativt också, att folk struntar i att avmaska alls.
Blev iallfall överaskad när jag fick reda på de

Tja, man kan ju läsa i nån av de långa trådar som redan finns i ämnet.

Nej jag har faktiskt också missat det, fick veta det i förgår.
Tycker också det är helt knasigt. Kan kanske vara bra för de som avmaskar på tok för mycket, men jag tror att väldigt många inte kommer "göra sig besväret" att avmaska hästarna mera.

Har även hört att det senare kommer införas för hund också.

Hörde jag med, tills jag pratade med vet. som var till mig igår. Det var inte alla avmaskningsmedel utan bara vissa.

Kan ni inte läsa i alla de andra trådarna först innan ni startar ännu en ny tråd ? Där står allt ni vill veta...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
835
Senast: Lejd
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 065
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 051
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka