Är denna bok bra?

E

eldhroka

Satt och sökte på körning och hittade då en bok som heter: Hästmannaskap-körning.. (eller nåt liknande från infoskog)

Har någon av er läst den och rekommenderar ni den isåfall?

Tar gärna emot andra boktips om körning också. Tack på förhand! :)

Om det är den boken av Hans Sidbäck så är den bra, men handlar framför allt om hur man kör häst i skogen. Nu minns jag inte om det är med om inkörning och så också, men jag antar det. Ska fråga en kompis i kväll som har den!

Det finns två andra bra böcker:
Elisabeth Hjortvid - Att köra häst
Sten Alskans - Hästkörning

Båda två är bra och de finns his Hästbokhandeln, Ridsports Bokklubb eller fråga på biblioteket.
:banana:

:bow: Man tackar så mycket för boktipsen :) Meningen är att vi ska köra med kusen i skogen men det är en bit kvar dit. Alltså är det nog i dagsläget mer aktuellt med de andra böckerna.

Kan lämna ett boktips jag också. Handlar inte om hur man kör in hästar och så men den är väldigt läsvärd ändå. Timmerhästens bok. Den berättar hur livet kunde te sig för hästarna i timmerskogen. Gav den i present till min morfar (som själv körde häst i timmerskogen och i lantbruket) när jag var liten och läste den själv nu i julas..

Om det är just skotning och lunning du är ute efter kan det nog vara rätt, men annars troligen inte. Jag var ganska missnöjd efter att ha läst igenom den. Inte har den något register heller. För att bredda målgruppen lite nämns en del icke-skoglig körning, men det blir så ytligt att det hade varit bättre att låta bli.

Har bara läst fem körböcker, men av dem tycker jag Heike Beans och Sarah Blanchards Carriage Driving är bäst (ISBN 0-87605-898-5). Det europeiska standardverket Die Kunst des Fahrens av Max Pape är rätt kul att ha, men ger kanske inte så mycket praktiskt nytta idag.

om det är den som Hans Sidbäck har skrivit så kan jag rekomendera den. ska själv köpa den. min mor har hans första bok och den har vi gått lite efter.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
573
Senast: Exile
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 729
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: igbest
·
Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
2 320
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar