Är den lagom tjock?

rostad

Trådstartare
Hej alla goa glada bukevänner! :)
Jag har haft STORA problem men en utav mina hästar. Jag köpte han ifrån Tyskland vintern -05. Då såg han inte så rolig ut.. :cry:
Han var smal och helt omusklad.
Bilder ifrån då: http://i31.photobucket.com/albums/c373/rostad/000_0753.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c373/rostad/000_0754.jpg

Men nu har jag börjat rida in han. Det har gått super!! :p :D
Jag har proppat i han massa mat och gett han Vitaminer och miniraler och örter av olika sorter. Hur tycker ni att han ser ut nu i hullet? :crazy: Och i muskelaturen?
Han får:
1½ L Müsli
1½ L Betfor
7 Kg Hö
Står på halm
Örter och rapsolja och vitamiler och miniraler.
Vad tycker ni??:crazy:

Bilder ifrån nyligen:
http://i31.photobucket.com/albums/c373/rostad/000_1193.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c373/rostad/17.jpg

// Rostad :bump:
 
Sv: Är den lagom tjock?

Bild på ryggen:
000_11602.jpg
 
Sv: Är den lagom tjock?

Han ser ju mycket finare ut. Lite mera muskler bara :p
 
Sv: Är den lagom tjock?

Tack! Vad glad jag blir! :)
Japp, det saknas jätte mycket muskler. Men han är ju bara riden i 4månader. Det tar ju sin lilla tid. Sen får han lite hjälp med det. Ger han lite E-vitaminer. :D
 
Sv: Är den lagom tjock?

Tack! Men han har väl lite underhalskvar.. Men dock inte lika mycket.
 
Sv: Är den lagom tjock?

När jag såg den första bilden tänkte jag bara att den hästen går ju inte rida! Typ inga muskler alls, vad jag såg. Sen på dem andra så var det typ Vilken häst! Även om det fattas ser han jättefin ut!
 
Sv: Är den lagom tjock?

vilken söting. Hur gammal är han? Hullet är utmärkt, med muskler på blir han stört snygg!
 
Sv: Är den lagom tjock?

Tack! Jag är så lycklig med han nu.. han hade en tuff tid innan jag köpte han.
 
Sv: Är den lagom tjock?

Vad kul att du gillar han! :)Han är född -99. Så ganska gammal.. :angel: För att vara så lite inriden.
 
Sv: Är den lagom tjock?

Hästen såg jätte fin ut. Bara lite mer muskler att fixa, men det är ju på god väg det med. :)
 
Sv: Är den lagom tjock?

Jag tycker han ser mycket bättre ut på den sista bilden!
Bra hull och mer muskler.
Väldigt fin häst förresten!
 
Sv: Är den lagom tjock?

Men shit! På bara 4 månader??
Man kan inte tro att det är samma häst :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Är den lagom tjock?

Hehe.. Tack!
Det känns inte så storskillnad. Men när jag såg fotona ifrån i vintras så höll jag på att dö! :D
Men hur kunnde jag köpa en häst som såg ut så?? Men jaja.. det blev ju bra till slut. Eller kommer..
 
Sv: Är den lagom tjock?

han ser fin ut. jag hade samma problem emd min häst. Jag pratade med vet och fick reda på att hästar går ner i vikt om dom äter för mycket.
 
Sv: Är den lagom tjock?

Bellina skrev:
han ser fin ut. jag hade samma problem emd min häst. Jag pratade med vet och fick reda på att hästar går ner i vikt om dom äter för mycket.
:confused: ... Hur kan det va så om dom är gjorda för att äta16-18 timmar/dygn?:rofl:
Kan möjligtvis stämma om hästen bara får grovfoder med dåligt med näring i...:smirk:
 
Sv: Är den lagom tjock?

Tack! :)Japp, han är welsh cob. Vad duktig du är!
Han är den lite mordenare modellen. Lite lättare och bättre ridhäst.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto -00 Bernstein - Quilted xx - Soueida xx 167 cm Ur egen bedömning: 6 skritt 9 trav 9 galopp Högrest, elegant, något...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: rostad
·
Utrustning Verkar som om många haft stubben och hubertus på sina araber,är det något som ligger bra? Zaldi sadlarna,är det bara att glömma...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Ramba
·
Foder & Strö några bilder på mitt magra o omusklade "ök" :crazy: Fast han är ju min älsklingskille ändå... :love: Vad tycker ni? Dagens...
2
Svar
28
· Visningar
2 580
Senast: catya
·
Foder & Strö läste en annan tråd om detta så nu blir jag lite osäker på om något fattas min ädla springare. 13 årig arabvalack som har gått på fri...
2
Svar
22
· Visningar
2 508
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp