är den här rockarden nått att ha?

Sv: är den här rockarden nått att ha?

Skulle nog inte våga sitta i den... Skaklarna ser jättelåga ut, metallkant mot hästen, vars ska svängeln sitta, etc.

Ser väldigt vass ut vid metallen, jag skulle inte vilja sitta i den och inte ha den mot hästen heller. Den har ingen svängel heller. Men med viss modifiering kan den nog bli bra den med. Jag tycker att det är synd att de har lagt ut så mycket pengar (sådan metall är dyr) och gjort så fel.

Den där skulle jag inte lägga några pengar på (och framförallt inte 2000 kr) :crazy:

Förutom Ellys kommentarer så ser det ut att vara extremt smalt mellan skaklarna, så har man inte en minimini kommer det aldrig att gå. Och jag förstår inte hur man ska sitta i den... Pytteliten sits, knäna vid hakan, ingen fjädring?

Om det inte är konstiga proportioner på vagnen så att bilden luras väldigt mycket, men jag skulle vilja se den förspänd för att tro på att det fungerar.

Jag säger leta vidare :)

Ja när du säger det, hur fasiken sitter man i den? Stackars ben.

Leta vidare.

Det finns massor med vagnar på blocket för samma pris som är 10 gånger bättre än den där. Den ser livsfarlig ut för både häst och kusk, dessutom så förstår jag inte hur man ska kunna sitta i den.

Haha! Det är ju en cykelkärra.

dsc00825.jpg

Men. Men. Varför? :confused: Och sen försöka sälja spektaklet! Makalöst. Är det verkligen en sån som på bilden?

Den såg läskig ut, finns massa rockarder på blocket har jag sett. Skulle titta på dom i stället:laugh:

Inser ni hur mycket okunskap det finns därute om körning?!!

Jag ska höja mig själv lite och även de flesta härinne som verkligen sprider bättre kunnande om körning till alla som vill köra men börjar i fel ände, mycket med hjälp av börjes/hööks billiga skitselar och konstiga hemmabygge på blocket.

Det finns en ljusning, för om man jämför hur ridkunskapen var på 60 och 70 talet och vilken utrustning de använde då, så tänds lågan av hopp att om 20 år håller alla som kör en mycket hägre standard.

60-70 talet i korthet: en sadel på alla hästar, tränsbett som hängde långt utanför mungipan, spiltor överallt, för lite grovfoder, mm

Det är tack vare er här inne som mina ponnyer har bra selar! Dock en skit vagn, men den stör inte dom och jag sparar till en roslagen.

Alla är vi nybörjare någon gång, och då borde man ta hjäp om vad man håller på med, förr tyckte jag inte det inte var farligt att köra med skitselar om man bara kör någon gång ibland men nu har jag ändrat mig. Såg ett inägg i en blogg hur selen hade gått av. Vad jag minns var ett tag sen jag läste den körde hon rätt många dagar i veckan med galopp, mycket bak träning m.m .
Man borde ha mer kundskap innan man börjar, jag hade det inte förut men nu har jag det och hoppas de flesta kommer skaffa hjäp från tränare ibörjan så det blir rätt från början:) Man sätter sig inte upp på en häst utan hjälp första gången borde ju vara samma med körning.

Men jösses en ombyggd cyckelkärra!:eek:
Ja, jag har en cyckelkärra (fin men annan modell än bilden) och jag har shettisar och tanken har slagit mig oxå, men då jag ville bruksköra dom i första hand blev det loksele och 4hjulig vagn, och även om nu cyckelkärran skulle sett ut som en liten gigg efter mina shettisar så skulle den blivit skrot efter ett eller annat bockspång som dom faktiskt kan ställa till med ibland:grin:
Skitkul med busig pigg shettis!!:D Men även för dom sävligaste ska ju säkerheten inte äventyras.
Och sen vill jag gärna sitta riskfritt jag oxå utan att bli "uppskuren":eek::crazy:

DriveOut rekomenderas, dom har bra vagnar!:idea:
Men vill man inte ändå kosta på en bra vagn finns det liknade vagnar som denna:
http://www.hastnet.se/begmarknad/sok/annons.php?aid=255591
Och dom duger ju för promenadkörning med liten ponny. Om man byter ut däcken:D Cyckelhjul ska inte användas. Moped minst om inte stålekerhjul.
Jo, jag vill stava cykel som cyckel:angel:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
583
Senast: Mli
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 350
Senast: Stergo
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 417
Senast: Zetly
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 257
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar