Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nästa vecka blir misse vaccinerad.
Veckan därpå kastrerad och märkt.
Veterinären ville märka i örat. Jag har ingen erfarenhet. Vad föredrar ni? Chip eller märkning?
Jag ser fördelar med båda. Öronmärkning är bra för då kan vem som helst se att hon är märkt. Nackdelen är att märkningen blir svårare att se med tiden. Chipmärkningen är osynlig men känns väldigt säker. Sessan är både öronmärkt och chipmärkt
Sen är det förstås superviktigt att registrera sig som ägare på katten, annars gör det ingen nytta med märkningen!
Veterinären ville märka i örat. Jag har ingen erfarenhet. Vad föredrar ni? Chip eller märkning?
Jag föredrar att ha båda - mest för att det ska synas att katten är märkt iom örat men med bättre avläsningsmöjligheter genom chipet när tatueringen börjar bli suddigNästa vecka blir misse vaccinerad.
Min innekatt är chipmärkt. Till min stora skräck visade det sig att chipmärkningen från när hon var kattunge misslyckades (den måste ha följt med sprutan ut igen och fastnat i pälsen), så det är viktigt att kolla vid ett senare tillfälle så att chippet faktiskt är där det ska.Nästa vecka blir misse vaccinerad.
Min innekatt är chipmärkt. Till min stora skräck visade det sig att chipmärkningen från när hon var kattunge misslyckades (den måste ha följt med sprutan ut igen och fastnat i pälsen), så det är viktigt att kolla vid ett senare tillfälle så att chippet faktiskt är där det ska.
Whaaaat? Hur tusan då? Jag vet att chippen liksom kan "dö"/avaktiveras eller vandra, men jag visste inte att de kunde försvinna ur kroppen helt.Fast ett chip kan ta sig ut senare också (inte bara vandra runt/flytta sig) . Så det behöver inte vara så att chippet aldrig kom in i katten utan kan ha hänt senare
Som sagt - väldigt viktigt att man kollar chipningen varje gång man ändå sen besöker veterinären .
Är det en utekatt, absolut båda. Innekatt föredrar jag chip. Att på något vis markera att katten är chippad vore ju bra även på innekatter dock.
Och glöm för guds skull inte att registrera! Jättemånga katter är märkta, men ägaren har glömt/inte velat betala för registreringen och då är tatuering och chip helt onödigt.