AQHA medlemsskap.

shainiecat

Trådstartare
Jag har funderingar angående AQHA medlemsskap..
Jag har hållit på och försökt få rätt namn på mitt medlemskort hos AQHA sen jag gifte mig och tog min mans efternamn 2010.

Jag mailade AQHA 2010 och berättade att jag bytt namn och det var inget problem. Dom ändrade det i sin databas och jag skulle få ett kort med rätt namn på posten. inget kort kom..

2012 var det dags för mitt gamla kort Novice amateur med FEL efternamn att dö ut och jag anslöt mig för tre år igen.. Då kom mitt gamla namn upp när jag skulle fylla i anmälan.. Konstigt eftersom dom ju skulle tagit bort det.. men jag ändrade och fyllde i mitt NYA namn. Är ganska säker att jag kryssade i mig som amateur medlem..
Mailade och påpekade att jag varit i kontakt med dom och att jag bytt namn så att de inte skulle bli några problem..

Nu till det fina.. efter mycke om och men så ramlade det in TVÅ medlemskort.
Det ena som en amateur member med mitt nya namn men med samma utgångsdatum som det gamla dvs ca 10 dagar kvar att nyttja=värdelöst
'Sen så på det andra så står det MEMBER, giltigt till februari 2015 och med det GAMLA efternamnet..

Nu vill dom att jag fyller i ett formulär och betalar mer för att dom ska skicka ett nytt kort.. Blir bara så himla trött..
Spelar det någon roll att de står fel namn ifall jag ska tävla?
OM jag ska ge mig ut på tävling så är det novice jag kommer starta, (min första show isf) får jag det om det bara står member på kortet?

Det verkar fan ta mej omöjligt att få så det blir rätt..
Det har gått så långt att jag börjar undra om dom är dumma i huvet "därborta".. :crazy:

Sv: AQHA medlemsskap.

OM jag ska ge mig ut på tävling så är det novice jag kommer starta, (min första show isf) får jag det om det bara står member på kortet?
:

Tyvärr inte, då är det ett Open-medlemsskap. Det måste stå Amateur och Novice på kortet.

Hur det är med namn vet jag tyvärr inte, men jag tycker att hela situationen verkar jättekonstig med tanke på att du varit i kontakt med AQHA och de sagt att de skulle fixa det. Hoppas att det löser sig :)

Sv: AQHA medlemsskap.

Ring AQHA istället. Och om du inte känner dig bekväm med det tycker jag du ska kontakta SQHA och be dom hjälpa dig.

Dom är inte dumma i huvudet men det är en stor (!) organisation och mycket datasystem som ska hänga med. Det är med största säkehet där det brister. Däremot brukar dom vara väldigt hjälpsamma!

När jag går in på AQHA online så står mina gamla adresser på vissa ställen trots att jag har ändrat och får alla papper och liknande till rätt adress. Och när jag först blev medlem i AQHA bodde jag enligt dom i Switzerland i ett par år innan det blev rätt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 183
Senast: MML
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 410
Senast: Ajda
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 765
Senast: Lingon
·
Relationer Med inspiration från pepps tråd om att gå på barnkalas för vänners barn, jag har ett dilemma och vet inte om det är jag som resonerar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 423
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar