Sv: Apropå utrustning lydnad och tvång
Precis den inställning som jag sakta famlar emot. Jag vet att det inte är enkelt men det är någon sorts grundinställning så får man försöka tänka efter i allt man gör. Att ifrågasätta det som man alltid har tagit för givet...det öppnar upp nya världar.
F ö borde ALLA ryttare titta på Nevzorovs bilder och kolla om man kan lägga handen på hjärtat och säga "nej, en sån bild hade han ALDRIG kunna ta på mig och min häst".
Är det rätt att vi skall sätta på hästen diverse remtyg och skrot för att vi inte kan kontrollera den? Borde vi inte istället försöka få den att vilja samarbeta med oss för att den tycker om det och får ut någonting av det?
Jag vet att det finns massor av god ridning, men det finns lite för mycket dålig ridning också. Jag kan inte heller ständigt rida i harmoni med vilken häst som helst. Det är svårt, men det är iallafall vad jag eftersträvar.
Precis den inställning som jag sakta famlar emot. Jag vet att det inte är enkelt men det är någon sorts grundinställning så får man försöka tänka efter i allt man gör. Att ifrågasätta det som man alltid har tagit för givet...det öppnar upp nya världar.
F ö borde ALLA ryttare titta på Nevzorovs bilder och kolla om man kan lägga handen på hjärtat och säga "nej, en sån bild hade han ALDRIG kunna ta på mig och min häst".