A
acke
Jag har haft stor hjälp av viktväktarna och viktklubben när jag har behövt justera min vikt. Men så blir man gravid och aldrig har det känts så viktigt att äta rätt. Och sen ammar man, föder upp en människa till en livskraftig varelse och återigen känns maten oerhört viktig. MEN då plötsligt skyr alla "experter" mig som elden, släpper mig som om jag vore ett hett järn och ber mig återkomma när jag bara behöver hjälp för att bli snygg... Jag fattar att de är rädda för att jag ska stämma dem om mit barn får skörbjugg eller ngt, men fattar inte resonemanget, ska jag helt intuitivt äta korrekt näringssammasättning och mängd mat för att jag ska bli/har blivit mamma? Visst finns det kostråd hos BVC, men vaddå; ät inte insjöfisk och undvik kål o bönor när du ammar...?
Hallå, det är NU jag vill ha vägledning för en bra sammansatt kost som håller mitt barn vid bästa möjliga hälsa o hull samt låter mig gå ner gravkilona skonsamt och i rätt takt!!! Jag är ingen expert och med två småbarn blir det oftast kaffe o macka, hur nyttigt är det?
Vad tycker ni? Fram för kostrådgivare som vågar?
Hallå, det är NU jag vill ha vägledning för en bra sammansatt kost som håller mitt barn vid bästa möjliga hälsa o hull samt låter mig gå ner gravkilona skonsamt och i rätt takt!!! Jag är ingen expert och med två småbarn blir det oftast kaffe o macka, hur nyttigt är det?
Vad tycker ni? Fram för kostrådgivare som vågar?