Apropå Buke´s reklam

Idag har jag fått upp mängder med annonser för kläder, skor, heminredning. Det är logiskt då jag surfar efter sånt..
Sen har jag också fått upp SMS-lån. Jag söker aldrig efter lån. Eller så gör de kopplingen att shoppar man så behöver man ta SMS-lån? Sorgligt..

Bilar, apoteket och linsoperation är det jag får upp :meh:
Nu går jag på hemmets Wifi så får annan reklam när maken googlat på sin mobil eller datorn så svårt att hålla något hemligt. Ett tag hade jag bara reklam för resor och byggvaror. Då satt han och jämförde priser på lister och kollade resor till Spanien :rofl:
Men snällt att vilja bjussa mig på resa :idea: :angel: :love:

Han får ibland stå ut med mina Londongooglingar och barnprylar jag kollar runt på :D

Men angående bilarna så är det hans fel. Han kollar jämt nya bilar. Apoteket är mitt fel med alla mediciner jag tar :angel:
Men linsoperation O_o Jag pratade med maken senast idag om han trodde jag kanske skulle ha linser istället för glasögon. Så hur kunde dom veta att vi pratat om det :cautious: Eller har maken googlat i smyg åt mig :love:
Är det sant? Sprider det sig via Wifi? :eek: :nailbiting:

Köpt en ny mobiltelefon och nu får jag bara reklam på den telefonen. Vad är det för mening när jag redan köpt den? :p
Sen får jag fortarande reklam från en sida där jag köpte julbelysning.
Förstår dock forfarande inte varför jag fick reklam för pudel mössorna :D.

• Gilla
Reactions: ptr
Är det sant? Sprider det sig via Wifi? :eek: :nailbiting:

Självklart. Vi går ju på samma hemnätverk när vi alla kör på samma Wifi. Kopplar jag däremot bort mig från hemnätverket och kör på mitt mobila abonnemang så är det ju ett enskilt nätverk och då får vi inte upp "varandras reklam".

Preferensaktie i Qred :confused: är frekvent hos mig.
Kan inte genomskåda någon koppling alls till vad jag googlat eller läst.

Just nu: fitfarm "få bort de sista 5 kg", Tiger of sweden och adlibris.
Tidigare idag: något om att stöda någon sorts odling någonstans i världen, ett norskt kreditkort och arbetskläder.

Det enda relevanta är adlibris, som då självklart visar sådant jag sökt på där. Enda gången fitfarm ens varit på tal är när en kompis skrev om det i en whatsappgrupp för någon dag sedan :cautious:
*drar på mig foliehatten*:nailbiting:

:D

Jag utgår ifrån att reklamen baseras på IP-adressen i routern och är inte enheterna inom nätverket konfigurerade att ha egen IP så lär allt gå på samma IP.
Nja, den går på cookies. Du blir inte igenkänd som samma person om du surfar från en annan enhet, men på samma nätverk. Däremot kan du ju kännas igen genom inloggningar på olika enheter och därmed kopplas ihop. Men i regel ses du som en ny användare när du har en annan enhet.

Men det är ju inte så värst konstigt att det kommer upp reklam relaterat till vad ni pratar om i sms, på whatsapp, fb eller i telefonen om. Har ni läst vilka behörigheter ni ger apparna egentligen? Fb och messenger får ju tillgång till bl a mikrofonen så de går på voiceactivation och vad det pratas om rent generellt.

Just nu får jag kläder, skor och pref.aktier.
Ser inte nyttan...
på fb däremot får jag mycket reklam för garn men där får jag skylla mig själv pga jag gillat ett par sticknings- och virkningssidor.

• Gilla
Reactions: ptr
Hero - du ska väl på date på någon skidort eller så!
I wish! :cool: . Det vore ju den ultimata date:en för mig. Frågan om google kände till det ?? Skulle gärna ta på mig en pudel mössa för en dag i pisten med en söt tjej :). Frågan är om hon skulle uppskatta mitt klädval dock :rofl:.

Fast kom på att det fungerar nog inte så bra med en sån mössa under hjälmen :D.

Men det är ju inte så värst konstigt att det kommer upp reklam relaterat till vad ni pratar om i sms, på whatsapp, fb eller i telefonen om. Har ni läst vilka behörigheter ni ger apparna egentligen? Fb och messenger får ju tillgång till bl a mikrofonen så de går på voiceactivation och vad det pratas om rent generellt.

Ja precis, och fb samlar även in information om användare från alla hemsidor de besöker som har social media-knappar för facebook.

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
890
Senast: Caoimhe
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 208
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 885
Senast: Tiffany
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur