Apropå Buke´s reklam

Jag som kollar sängar får upp reklam från en etablerad möbelhandlare som säljer Jensens-sängar med 100% rabatt. En Jensens Supreme kostar således inte 47 000 utan 0 kr.

N8f81sB.png

Fattar ingenting, men har mailat dem och frågat var på hemsidan jag hittar det erbjudandet..

Om man tömmer sin cache och rensar övrig privat data emellanåt så behöver man inte få så mycket reklam. Eller använda adblock så slipper man all reklam, jag ser ingen reklam här på buke t.ex.

Jag som kollar sängar får upp reklam från en etablerad möbelhandlare som säljer Jensens-sängar med 100% rabatt. En Jensens Supreme kostar således inte 47 000 utan 0 kr.

N8f81sB.png

Fattar ingenting, men har mailat dem och frågat var på hemsidan jag hittar det erbjudandet..
Perfekt ju :up: köp fler när du ändå är igång, kanske lägger de in 9000kr på frakten istället då :cautious:

Eftersom buke finansieras av reklamen så tycker jag att det inte känns ok med adblock här. Tycker snarare att googles hit and miss med den riktade reklamen är lite underhållande ;)
Jag skaffade AdBlock för att jag vill slippa se sexualiserad och sexistisk reklam. När jag startade en tråd här om en direkt olämplig hemsida som kom upp som reklam fick jag bara till svar att det hela berodde på mina googlesökningar och då kände jag att jag fick göra vad jag kunde för att slippa se sånt. I mitt fall blev det AdBlock, som alltså alltid är på när jag är på Buke.

Har det på såväl dator som mobil och tycker att det är så skönt att slippa eventuell bantningsreklam, reklam för kläder etc etc. Här på Buke tycker jag dessutom att reklamen är så himla taffligt placerad, på andra sidor (där jag tillåter reklam) är det snyggare gjort.

Jag kommer ta bort AdBlock när reklamen är mindre sexistisk helt enkelt, tills dess får den vara kvar.

Jag skaffade AdBlock för att jag vill slippa se sexualiserad och sexistisk reklam. När jag startade en tråd här om en direkt olämplig hemsida som kom upp som reklam fick jag bara till svar att det hela berodde på mina googlesökningar och då kände jag att jag fick göra vad jag kunde för att slippa se sånt. I mitt fall blev det AdBlock.

Har det på såväl dator som mobil och tycker att det är så skönt att slippa eventuell bantningsreklam, reklam för kläder etc etc.
Jo jag förstår ju varför man har det, men just på buke så känns det tveeggat eftersom forumet inte skulle finnas utan reklamen. Vad händer om alla skaffar adblock?

Jo jag förstår ju varför man har det, men just på buke så känns det tveeggat eftersom forumet inte skulle finnas utan reklamen. Vad händer om alla skaffar adblock?
Fast det kommer ju aldrig hända. I såna här diskussioner är vi alltid några få bara som har det.

OM alla skaffar AdBlock så finns det ju massa sätt för hemsidor att påverka det, det görs ju redan ofta. Så det behöver nog ingen bekymra sig för. Vill man minska risken för att alla skaffar AdBlock så kan man lyssna på feedback om reklam, hantera den på ett trevligt och respektfull sätt, sålla mer i vad man tillåter på hemsidan samt försöka placera reklamen på ett sånt sätt så att den inte stör.

@Ninnurur Förstår såklart helt och fullt er som känner annorlunda, avstod själv väldigt länge från att skaffa AdBlock av de själv som du nämner.

Jag får nästan bara upp reklam för böcker. Bokhandlar och bokappar, främst för böcker jag uppenbarligen redan läst eftersom jag googlat på dem för att spara ner omslag samt hitta länkar till bloggen ;)

Ja, och klänningar. Och ibland helt absurda saker beroende på trådar jag halkar in i ;)

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
890
Senast: Caoimhe
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 208
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 885
Senast: Tiffany
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur