S
super mario
Vi ska så småningom flytta till min sambos föräldrars gård på landet och kan ÄNTLIGEN skaffa hund och så småningom häst. Jag kan ju inte hålla mig så jag sitter ju och funderar på olika raser och sådant redan nu fast det förmodligen är något år kvar innan vi flyttar. Vi har halvt bestämt oss för en labrador eftersom min sambo har lite erfarenhet av rasen och jag har haft hund i hela mitt liv men schäfer och golden. Labrador verkar vara en trevlig och tålig hund som passar med barn och vi vill ha en familjehund som man även kan göra saker med te x apportera. Saken är den att när vi hade hund när jag bodde hemma så var det lite si och så med engagemanget hos mina föräldrar, hundarna fick självklart gå promenader och cyklade men de blev inte så mycket mer engagemang.... Så jag vet inget om apportering och te x spårning men det verkar jättekul!
Någon som kan berätta hur det går till? Måste man spåra med blod? Får man inte kasta pinnar till en apporthund?
Jätteintresserad!
Någon som kan berätta hur det går till? Måste man spåra med blod? Får man inte kasta pinnar till en apporthund?
Jätteintresserad!