Appis tråden

urkella

Trådstartare
Ja tycker att det verkar som att det finns lite folk här som har appisar och det unga painarna & quatrana har fått sig en tråd så tänkte starta en för våra söta små appisar me ;)

Har nu varit ägare till Tibbe i hela 17 dagar :p Än så länge har vi inte stött på några större problem, lite problem med longeringen men det jobbar vi på. Ska försöka prova en sadel i veckan också så får se vad han tycker om det. Ska bli intressant hur han blir i färgen oxå, han skimmlar en massa eller vad man ska säga :D Vår första tävling är inbokad 10 maj ska vi ställa upp i en showmanship för skojj skull.

Så alla appis ägare berätta om era änglar. :bump:

Tibbes ändring i färgen än så länge :D
Tibbe 1 år, I sommras, Höstas, Rumpan höst, Nu, huvud nu, och rumpan

(han står ojämnt på nu bilden är inte så mkt högra bak :p)

Senast ändrad:
Sv: Appis tråden

Min appis fick inga prickar, men han är rätt söt ändå. Här är vi med på vår första uppsuttna träningstävling:
gittan7.jpg

Senast ändrad:

Har på prov i fyra veckor inför köp, just nu har vi haft honom i 2 veckor i morgon. 3-årig appis vallack. Har svårt för att koncentrera sej på mej i den mesta hanteringen men mest vid longering och andra övningar. Han gör allt lite halvhjärtat men tittar hellre utåt/bortåt på allt annat istället. Lätt att sadla och tränsa. Bakskygg men ändå inte:confused: Han blir lätt skrämd av små saker, tycker det är otäckt när jag står och hoppar brevid honom. Han är känslig för kroppspråket men är som sagt vimsig och ibland lite otålig. Varit mkt huvudskygg men blir allt bättre för varje dag. Har väldigt egna ideèr om saker och ting. Blir lätt spänd. Äskar mat:D.

Tyvärr inga nya bilder. Bilden är från när vi precis lyckats med att lasta av.-Han fryser fast,darrar och vågar inte bakåt när han är osäker.
daisy005.jpg

Hola,

För ordningens skull vill jag påtala att det inte finns en specifik Quarter och Painttråd.

Mvh Eva

Hola,

För ordningens skull vill jag påtala att det inte finns en specifik Quarter och Painttråd.

Mvh Eva

Menade tråden med 2 åriga växande painat och quatrar.
Och här diskrimineras vell inga andra raser ?
Ville bara kolla vad det är för folk som har appisar och hur deras pållar e... iget illa menat mot några andra :crazy:

En riktigt bra tråd tycker jag :love: :banana:
jag har ett appaloosa sto vid namn Tr Nineoneone (helsyster till
Tibbe)

Nineoneone.jpg

sedan har jag faktiskt skrivit på kontrakt och lagt handpenning på det finnaste appis stoet i mina ögon ;)
High Skills

Skillsst0707b.JPG

sedan har min kompis 2 andra fina appaloosa ston:
Tr Bambina
http://mrhultsappaloosas.zoomin.se/P599967
http://mrhultsappaloosas.zoomin.se/P871153

och Mak Irina Ma

http://mrhultsappaloosas.zoomin.se/P591590

vad roligt att se vilka som har Appaloosa här på forumet!

Menade tråden med 2 åriga växande painat och quatrar.
Och här diskrimineras vell inga andra raser ?
Ville bara kolla vad det är för folk som har appisar och hur deras pållar e... iget illa menat mot några andra :crazy:

Det är ju en tråd för att TS vill veta höjden på andras tvååringar av samma rastyp som TS egen.

Westernvärlden är så liten så personligen tycker jag att det är trevligare och roligare om alla kan få plats (läs kan/får delta) med sina westernhästar.
Men vill NI Appaloosa ägare ha en EGEN tråd för inbördes beundran så får NI väl ha det.

mvh Eva

Jag gillar Appis tråden och alla andra ras och blandrastrådar, underbart med alla dessa bilder. Önskar att jag hade en appis att lägga ut:d
Har faktiskt varit lite intresserad av "Tibbe", men måste vänta med fler hästköp tills jag sålt mitt underbara halvblod!

Kom igen nu, lägg ut fler bilder.:bump:

Okey där ser man, bytte honom mot mitt halvblod :p

Uppdaterar med lite bilder, longerade Tibbe lite idag, han var väldigt frånvarande då han tyckte det var mer intressant att titta på den nya hästen som kom igår, blev förvånad över hur lugn han ändå va då han är hysterisk i stallet, han tycker nog om att arbeta. :p Läste i CindyLou's tråd att den va nervig pga kosseblod, hur vet man om dom har kosse blod ? Reining vet jag att hans mamma tävlade iaf :D

Travar lite

19305069.jpg

19305070.jpg

19305071.jpg

Kosse blod ser du i härstamningen. Vad hans förfäder gått i för disipliner. Han ser lugne och trevlig ut tycker jag.;)

Här e hans stam http://www.specialhastar.com/images/Tbonestam.html

Ja han e jätte lugn när han får röra på sig :p Men tex när man har honom inne i stallet själv gnäggar han och trampar, fick veta att han aldrig varit innen själv så kanse tar ett tag innan han vänjer sig och blir lugn även då, men han gör aldrig något dumt så vi tar det bara lugnt så vänjer han sig nog med stallet oxå :D

Vad kul att du ska köpa skills hon e jätte fin.Vad ska du ha henne tll?

hon kommer bli ombetäckt i år med The Delivery Boy PR för föl 2009, sedan ska hon sättas igång och målet är att tävla först lite i ranch trail,pleasure för att sedan hamna i kosse klasserna! :banana:
men du vet i min takt så tar det nog ett tag heheh....

Här e hans stam http://www.specialhastar.com/images/Tbonestam.html

Ja han e jätte lugn när han får röra på sig :p Men tex när man har honom inne i stallet själv gnäggar han och trampar, fick veta att han aldrig varit innen själv så kanse tar ett tag innan han vänjer sig och blir lugn även då, men han gör aldrig något dumt så vi tar det bara lugnt så vänjer han sig nog med stallet oxå :D

det är ju en liten pojke med, ju mer han tränas och blir äldre och visare;) och lär känna/litar på dig så kommer han bli jätte bra
emily som Nineoneone kallas är också lite osäker när hon blir själv men det är hon inte så mycket tränad i, men det kommer bli bättre.

Emily är tränade med kossor i cutting med bra resultat.
min erfarenhet säger mig inte att kosse hästar är mer nerviga men däremot kan dom vara lite tuffare i psyket.

Håller med!!! Hon är en helt ortoligt snygg dam!! Har haft ögonen på henne i många år :) Lycka till!!

Håller med!!! Hon är en helt ortoligt snygg dam!! Har haft ögonen på henne i många år :) Lycka till!!

javisst är hon, längtar redan tills hon kommer.
tack så mycket, du får köpa ett föl från henne sen:idea:

dreamfin.jpg

Det här är mitt enfärgade sto (sorrel rabicano) a Fantastic Dream efter Dreamfinder. Hon är jätte fint avelssto och en riktig allround häst.

dawsonsweetie.jpg

Mighty Gaylene och Sacred Legacy ( när han var två)

dixieuppst2.JPG

JW Cherry Dixie som tvååring

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Fritid Har några nya projekt jag funderar på nu och tänker att vi kanske kan ha en tråd för smarta lösningar, budgetvarianter, och allehanda...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 365
Senast: keramin
·
Äldre Tråd nummer ettusensjuhundrahundrasjuttiotre på temat, jag inser det. Men jag behöver lite inspiration! Jag ska nämligen på bröllop i...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 260
Senast: Ceta
·
Relationer Har skrivit om detta inlägg flera gånger, och ångrat mig, då jag tycker att jag är så himla töntig, men jag behöver er hjälp och är det...
Svar
3
· Visningar
12 350
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30