Åppelcidervinäger igen

C

Cinnamie

hur mycket ska man ge ungefär? Hörde att någon sa ca 30ml till 20 liter vatten.

MVH Ullis

Sv: Åppelcidervinäger igen

Jag ger 50 ml i betforen en gång om dagen i perioder till en stor häst på 700 kg.

vad gör äppelcidervinägern för hästen egentligen?

Jag vet att det fungerar renande och utrensande för njurar och urinvägar. Det ska även vara bra för päls och är allmänt bra för hälsan. Jag ger det som en kur i kanske i månads tid.

Det står om äpplecidervinäger i Hästägarens Örtabok, tyvärr är min utlånad så jag kan inte kolla! Däremot minns jag (tror jag) att författaren tyckte det var viktigt att det var en ekologisk variant som gärna skulle vara lågpastiöriserad.

Ska man bara ge det i 1 månad. Jag trodde att man kunde ge det hela tiden?

Ullis

okai.. man kanske ska prova på ponnsan.. :)

Du kan göra som du vill, det är upp till dig. Antingen kan du ge det som kur eller hela tiden. Jag skulle inte heller ge vitlök till min häst konstant, utan hellre ge det i kur-form. Jag TROR att det är bättre så, men vem vet? ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 315
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar