Appaloosa hingst

Har du tittat på Danska Knabstrupsföreningens hingstlista ? Det finns ju flera olika kategorier allt från miniatyrhingstar till stor häst. Även svenskägda hingstar som har licens i KNN finns med på listorna.
http://www.knab.dk/hingste-2016
Appaloosa är ju en helt annan ras..? Tänker att de flesta knabstruper är av helt annan typ än appalooser ska vara...

Till @IngelaCroon
Jag var inne och tittade på svenska appaloosa förenignens hemsida och de listar inga hingstar, men googlar man "appaloosa hingst" kommer det efter lite letande upp fåtal hingstar i sverige som ser ut att verka i avel. Appaloosa-föreningen ser annars ut att tipsa om att betäcka med quarter, fullblod eller arab, så kanske är det man främst bör titta på (säger jag utan att läsa på hur det är med registrering utav inkorsning med de raserna)?
 
Kan du tänka dig att flyga in frusen sperma från USA så fick jag syn på en snygg hingst som min fd dressyrtränare har ridit lite på: Honkytonk Wrangler

Vad är målet med avkomman och vad har du för budget?
 

Liknande trådar

Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 582
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 249
Senast: Willys
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 821
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp