App för ridning

the_connemara

Trådstartare
Vad använder ni och vilka funktioner ingår? Betal eller gratis?

Jag hade velat kunna plocka ut bitar ur passet och få veta bland annat höjdskillnad och medelhastighet för just den sträckan. Finns det i någon app tro? Att rita ut en karta vill jag oxå kunna göra. Har jag knäppa önskemål tro? :-P
 
Sv: App för ridning

Vad använder ni och vilka funktioner ingår? Betal eller gratis?

Jag hade velat kunna plocka ut bitar ur passet och få veta bland annat höjdskillnad och medelhastighet för just den sträckan. Finns det i någon app tro? Att rita ut en karta vill jag oxå kunna göra. Har jag knäppa önskemål tro? :-P

jag har en app som heter "mina spår" som tar upp sånt som höjdskillnad och medelhastighet etc. vet dock inte om den kan ta ut det på specifika sträckor eller om det bara gäller hela rundan. den ritar också en karta hur man ridit. tror man kan se var man hållt en högre hastighet. jag har dock bara provat den en gång och är inte så värst kunnig med mobilen så har inte testat alla funktioner :P men sök på den appen, står säkert vilka funktioner som finns. är gratis i alla fall! :bump:
 
Sv: App för ridning

Endomondo tycker jag fungerar bra :) man måste dock logga in på ett konto på deras hemsida för att se mer detaljerad info som tex höjdskillnad. Annars visas sträcka, tid, medel o maxhastighet och du kan även se på karta vart du ridit :) man kan även välja massa olika träningsformer tex cykling, promenad. Kaloriförbränning går också att se men vet inte hur hundra den är. Jag tycker appen fingerar riktigt bra och sträckorna verkar stämma bra :) rekommenderas!
 
Sv: App för ridning

Jag har gratisversionen av Endomondo men ska uppgradera till Pro. Mycket bra och detaljerat i mitt tycke. Har koll på km-tiderna. Gillas :)
 
Sv: App för ridning

Jag gillar oxå Endomondo, förutom att jag glömmer ta bort rösten som peppar , så ibland skriker det en röst hur långt vi har ridit och hästen undrar vem som sitter i sadelväskan :)
 
Sv: App för ridning

:D ...jag har rösten på. Vill veta km-tiderna i stora drag undertiden jag rider av någon anledning. Hästarna har lärt sig att det låter ibland och dom bryr sig inte. ;)
 
Sv: App för ridning

Jag använder runkeepern som är gratis o fungerar i iPhone. Vet inte om den ger höjder, men visar på karta hur man ridit o alla km tider. Har också en röst som
Pratar varje km men går att stänga av.
 
Sv: App för ridning

Även jag använder Runkeeper. Funkar alldeles utmärkt. Den visar också höjder och mäter hastigheten hela vägen så man kan kolla hur snabbt det gick som snabbast. :-D
 
Sv: App för ridning

Mina spår ska jag kolla! Övriga hittar jag inte den funktionen jag söker mest, dvs veta hastighet och höjdskillnad på en utvald bit. Jag är dock inte så teknisk :-D men jag gillar att intervallträna och speciellt i backar och det hade vart najs att slippa hålla tiderna från klockan i huvudet när det verkar finnas så smidiga program i mobilen :-)
 
Sv: App för ridning

Jag har efter att ha läst alla trådar i Distansforumet om sånt här just beställt en Garmin Forerunner. Är ett Gps, som också kan användas som pulsklocka på en själv.

Ser fram emot att testa :)
 
Sv: App för ridning

Jag kör Map my run .. fast glömmer det oftast. Men den ger en fin liten karta och bra info på längd/medelhastighet m.m.
 
Sv: App för ridning

delvis knapplån

Finns det nån app där man kan titta på medelhastighet/tid på utvalda sträckor? Har nu provat både runkeeper och runtastic, bägge dessa mäter på varje kilometer för sig.
Jag är ju inte intresserad av hela kilometrar från utgångsläget, jag vill veta hur långt och hur fort det har gått de sträckor där jag har galopptränat, oavsett om det börjat på kilometer 4,3 och slutat på 5,7.
Eller ska man köra två appar, den ena för hela rundan och sen använda den andra för galoppintervallerna.

Mycket fipplande med mobilen när man rider blir det...
 
Sv: App för ridning

Prova Funbeat. Min kompis använder den när hon löptränar och sedan kan hon gå in på www.funbeat.se och se hela rundan som karta men också som en graf med hastighet mm.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 699
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
958
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I måndags fick jag något smärre bryt. Min hjärna gick in i superstressläge och det bara snurrade i skallen av alla saker jag är uppbokad...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
3 978
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp