Apelkastad/trivselfläckar vid dräktighet

gylle

Trådstartare
Gjorde en kul upptäckt idag, egentligen så började det redan när mitt första sto blev dräktig stod och linade henne runt ca 20dgn och fick rätt vad det är syn på att hon var helt apelkastad/hade sk trivselfläckar på hela sidorna (är mörkbrun) var helt säker på att jag inte sett det på henne innan, men man tvivlar ju ändå att man kanske missat det tidigare. I alla fall så har jag på det nya stoet hundra procent säkert sett att hon inte hade detta tills idag hon är nu på 17dgn dräktighet och vad ser jag nu har hon också fått det. (även hon mörkbrun). Det andra stoet (nu ca 100 dgn) har fortfarande kvar sina också. Så nu har jag hittat ett säkert dräktighetstecken på mina två ston någon mer som sett det på sina dräktiga ston att de dyker upp i samband med dräktighet ??

Sv: Apelkastad/trivselfläckar vid dräktighet

gylle skrev:
Gjorde en kul upptäckt idag, egentligen så började det redan när mitt första sto blev dräktig stod och linade henne runt ca 20dgn och fick rätt vad det är syn på att hon var helt apelkastad/hade sk trivselfläckar på hela sidorna (är mörkbrun) var helt säker på att jag inte sett det på henne innan, men man tvivlar ju ändå att man kanske missat det tidigare. I alla fall så har jag på det nya stoet hundra procent säkert sett att hon inte hade detta tills idag hon är nu på 17dgn dräktighet och vad ser jag nu har hon också fått det. (även hon mörkbrun). Det andra stoet (nu ca 100 dgn) har fortfarande kvar sina också. Så nu har jag hittat ett säkert dräktighetstecken på mina två ston någon mer som sett det på sina dräktiga ston att de dyker upp i samband med dräktighet ??

Vad lustigt! Mitt bruna sto ser ut precis som du beskriver det och har inte gjort det tidigare. Hon är (förhoppningsvis, få man väl tillägga) dräktig på ca 100 dygn. Jag hade dock inte alls satt det i samband med dräktigheten förrän jag läste ditt inlägg. Jag var tvungen att titta på bilder från hennes förra dräktighet (2003), men jag kan inte se att hon såg ut så då.

Carina på Silver Arabians

Liknande trådar

Hästhantering Vi har en ponny, en valack på 18år. För ca. 1år sedan köpte vi honom och han går sedan dess i gemensam hage med tre ston och en valack...
Svar
5
· Visningar
1 915
Senast: Ms_Antrop
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 991
Senast: Korven
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 649
Senast: Myelin
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka