Använder ni både däckel-/sel-underlägg?

Zandrah

Trådstartare
På många selen sitter det ett ganska tjockt däckelunderlägg när man köper det. Låter ni det sitta på och sen sätter ni ett selunderlägg under? Eller tar ni bort däckelunderlägget och sätter endast selunderlägg?

Jag har funderat på det där för på nåt av mina selen är däckelunderlägget väldigt tjockt och när jag då har selunderlägg också så blir det väääldigt tjock. Fast jag brukar ha så. Men sen har jag selen helt utan däckelunderlägg så då började fundera på om inte det var bättre att helt ta bort däckelunderlägget...

Hur har ni?

Sv: Använder ni både däckel-/sel-underlägg?

Jag brukar ta bort det direkt ifall det följt med på nån sele. De är klumpiga och fel utformade tycker jag.
Numera tränar jag med mitt hemsydda (se annan tråd) som är det absolut bästa jag haft!

Jag brukar ta bort det direkt ifall det följt med på nån sele. De är klumpiga och fel utformade tycker jag.
Numera tränar jag med mitt hemsydda (se annan tråd) som är det absolut bästa jag haft!

Haha, ja det har jag sett! Det såg jättebra ut! Du kanske ska försöka dig på en ny sidokarriär? "Team Okis ergonomiska selunderlägg - home made!" :d

Jag har köpt ett sånt där som det var tal om i den tråden men inte provat det ännu och det såg väl som sagt inte riktigt ut som jag tänkt...men det kanske är jättebra!

Jag har de kvar om det passar hästan, har två äldre selar med bra form inklusive underlägg! :)

Men det variera från sele till sele.

Liknande trådar

Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
1 231
Senast: GoLightly
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
810
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
803
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 250
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar