Använder du alltid hjälm när du kör?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linneaforss
  • Startdatum Startdatum
Sv: Använder du alltid hjälm när du kör?

Egentligen skulle man förstås alltid ha det, men ibland blir den kvar i stallet.

Har alltid hjälm, trodde faktiskt att jag var en av dom få som strutta runt i hjälm ute i skogen;)

Jag är en slarver,använder bara inne på banan.
non-fache.gif

Jo, är noga med hjälm och har så varit hela tiden, dok har jag inga öronmuffar i den och nu när det varit riktigt kallt har jag haft min stickade mössa istället när jag har kört den lugna och trygga hästen...som skenade och sparkade ur mig för två veckor sedan så därefter åker hjälmen på (hade hjälm då också för det var inte så kallt då)... Men hästar är hästar, även den snällaste (som aldrig gjort något förut) kan få en knäpp och slå tydligen:crazy:

*kl*

Ja, jag använder nästan alltid hjälm. Det har hänt att jag glömt ta på mig hjälmen någon enstaka gång men då känns det alltid lika naket...

kör inte längre men när ja körde ett 4årig russhingst kändes det ganska obligatoriskt att ha hjälm men glömde den tyvärr ibland.

och när ja körde den lite äldre shettisen hade ja oftast också det men inte alltid !

Ja, alltid när jag rider och kör.

Zuzzi skrev:
inte när vi kör våran häst, men ALLTID när jag rider! Också när jag kör andra hästar
varför ALLTID när du rider men inte när du kör? tror inte man skadar sig mer när man åker av om man rider än om man kör.

Jag är också en slarvmaja... :o

Har till och med fått skäll i Min Häst en gång för det, men tog jag lärdom? :angel:

Jag har hjälm vid ridning, körning på bana och all inkörning, annars är det lite si och så med det. :crazy:

Och jag är väl medveten om att man kan slå sig om man åker ur vagnen också.

linneaforss skrev:
Använder ni alltid hjälm när ni kör hemma?
kul att höra statistiken.

Jag är lustig, för jag har alltid kört med hjälm (förutom på gammel hingsten) men annars alltid, då jag råkade ut för massa år sen en kille som jag va te sammans med som inte gillade när jag pratade om mina travare,,, det visade sig att hans mamma hade fallit ur sulkyn o spräckt skallen :cool:

Däremot när jag rider kan jag slarva ofta....

Japp !! Alltid. Har sett lite för många huvudskador för att slarva.....

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 874
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka