Använder du alltid hjälm när du kör?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linneaforss
  • Startdatum Startdatum
L

linneaforss

Använder ni alltid hjälm när ni kör hemma?
kul att höra statistiken.

Sv: Använder du alltid hjälm när du kör?

Japp, använder ALLTID hjälm, oavsett om jag kör släde, rockard, speedcar eller sulky. (Eller rider)

Jenny

Jag använder bara hjälm när jag kör på banan och när jag rider

Jag använder alltid hjälm... inbildar mig att om jag skulle glömma den så skulle jag väl just den dagen stå på öronen i backen :crazy:
Och nu under vintern så värmer den fint med muffar o allt...

Ja! Det känns självklart! har det även när jag cyklar (kommer upp i farter runt 50 kmh) fast olika sorters hjälmar såklart:rofl:

inte när vi kör våran häst, men ALLTID när jag rider! Också när jag kör andra hästar

Nästan alltid iaf...
Kan erkänna att jag är slarvigare på sommaren :angel:

Ja, nästan alltid :) nån varm sommardag har det väl hänt att den legar kvar på hyllan :angel:
Har alltid hjälm när jag rider i alla fall!

Använder ALLTID hjälm...åkte i backen en gång med hjälm på och hade sedan ständig huvudvärk i ett år dom sa att jag haft en j*la tur (hjälmen var i två delar):( .Då e man glad att man e smart nog att köra/rida med hjälm.Fick rid/kör förbud i flera månader.
oki det är kanske inte så vackert med hjälm men den räddar livet på en när det smäller.

alltid när jag rider. och oftast när jag kör... men på sommaren e d liksom lite skönare m keps.. :angel:

Ja, för jag tror att om skiter jag i hjälmen så ligger jag där med skallskador sen..

Alltid med hjälm, speciellt efter en otäck olycka min mor råkade ut för som resulterade i 22 sydda stygn inne i munnen (insidan läpparna) och fem på utsidan, tänder svarta av grus (inslipat, fick slipas bort av tandläkare), avsvimmad och omedveten om vad hon gjorde under längre tid (gick hem utan att veta om det, var väl ca 4 km, så det tog en stund).

Har en kompis som iofs i ridning rasat av, i skritt!, och landat på huvudet, MED HJÄLM, med skallskador som följd. Hon har numera personlighetsförändring, inget luktsinne och inget smaksinne, skitkul.

Hjälm är en självklarhet, även på den snällaste hästen...

Naturligtvis! Det håller om inte annat hackspettarna borta! :D

Alltid, har man nått i skallen så skyddar man det=). Kan få otäcka skador om man åker av utan. Kan ju få det annars oxå men då har man iaf minimerat risken

Ja alltid på höste och vinter. Hjälmen är liksom vattentät och lätt att skölja bort gegga ifrån.;)
Så gott som aldrig på sommaren förutom när jag ska köra på Stora Banan , då krävs det liksom..
alltid när jag rider :-)

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 874
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka