Använda tysk avelshingst? Hur göra?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stallhh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 739

stallhh

Trådstartare
Det finns så mkt fina och duktiga avelshingstar i Tyskland... hur gör man om man vill använda sig av en sån hingst? Har sett att de kan skicka seminen till Sverige...men hur blir det med papprena,blir de gröna? Eller måste man åka ner med sitt sto till Tyskland,seminera där för att få bra papper på fölet sen?

Sv: Använda tysk avelshingst? Hur göra?

Är hingsten inte godkänd i Sverige får avkomman grå papper om du seminerar här.

Kör du stoet till tyskland och betäcker får den gröna förutsatt att den är godkänd i ett förbund som accepteras av ASVH.

Sen är det vissa förbund som kommer hit och reggar ändå och då får du motsvarande gröna papper i deras förbund istället.

Sv: Använda tysk avelshingst? Hur göra?

Det låter knöligt hur man än gör då?
de hingstar jag tittat på är godkända holsteiner och hannoveranare....från zangersheide bla.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 010
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 566
Senast: Derivata
·
Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: warg
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 573
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka