Använda dressyrgjord till hoppsadel

Aleel

Trådstartare
Jag köpte en ELT-dressyrgjord som min häst verkligen älskar. Skulle vilja använda den även till min hoppsadel vid uteritter. Är det nån som har nåt tips på hur man enkelt kan förlänga den eller stropparna på hoppsadeln? Vill inte lämna in sadeln för stroppbyte och budget för ytterligare en ELT finns inte riktigt just nu. Funderade lite på att ta gamla stigläder och förlänga med, nån som provat nåt liknande? :)

Det finns något som heter gjordförlängare. De kostar ca en hundralapp. Köp antingen 2 sådana eller kapa ett gäng utslita stigläder.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Ska köpa hoppsadel till häst med normallångt sadelläge, ganska låg manke, rund (ej takformad) och rak rygg. Mycket anläggning fram...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: Buck
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag har probelm med att hitta en sadel som passar både mig och hästen. Har varit till sadelprovare och hen hade bara två sadlar som...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka