Äntligen!!!

Humelibumlan

Trådstartare
Nu så fick vi besked om att Lisa tog sig med Comets Tail.. :banana: :bow: :banana:

Frågan är ju varför hon alltid måste ta sig i sista "minuten" på sista försöket? Kan det vara för att hon bestämt att det är lagom att bara ha föl vart annat år och inte varje som matte vill? :smirk: :angel:

Sv: Äntligen!!!

Humelibumlan skrev:
Nu så fick vi besked om att Lisa tog sig med Comets Tail.. :banana: :bow: :banana:

Frågan är ju varför hon alltid måste ta sig i sista "minuten" på sista försöket? Kan det vara för att hon bestämt att det är lagom att bara ha föl vart annat år och inte varje som matte vill? :smirk: :angel:

Det är säkert för att du inte ska kunna visa upp avkomman innan jag valt hingst nästa år... :angel:

GRATTIS!!!!

ghost skrev:
Det är säkert för att du inte ska kunna visa upp avkomman innan jag valt hingst nästa år... :angel:

GRATTIS!!!!
JA! Där har vi den självklara anledeningen! :rofl:

Tackar... Blir mormor för tjedje gången ;)

Ja säg det, men underbart roligt i alla fall att hon tog sig! Fick samma glädjebesked igår, och jag kan inte tänka på annat nu...

Vi har Miss Arriba hemma som är lite sådan.
Vill inte bli dräktig när hon har föl vid sidan.

Undrar om det är fler här som har samma problem.

AM

Nu har jag ju kanske inte världens största statistiska underlag, men min erfarenhet säger mig att att de ston som ofta uppfattas som svåra att få dräktiga med föl vid sidan, ska semineras redan på fölbrunst, eftersom de då inte kommit igång med full mjölkproduktion, som bromsar dräktigheten.

Det var en lång mening.... :)

Nafayette skrev:
Vi har Miss Arriba hemma som är lite sådan.
Vill inte bli dräktig när hon har föl vid sidan.

Undrar om det är fler här som har samma problem.

AM
Fast Lisa hade ju inget föl vid sidan? :angel:

Var ju samma visa sist, tog sig sent på sista försöket, fast då hade hon ju nån konstig fiskbakterie i livmodern som ingen hade hört talas om tidigare :smirk:

CK skrev:
Nu har jag ju kanske inte världens största statistiska underlag, men min erfarenhet säger mig att att de ston som ofta uppfattas som svåra att få dräktiga med föl vid sidan, ska semineras redan på fölbrunst, eftersom de då inte kommit igång med full mjölkproduktion, som bromsar dräktigheten.

Det ska jag notera och försöka komma ihåg till nästa år :idea: :bow:
Ingen chans du kan påminna mig till midsommar? ;) :angel:

Jodå, jag ska påminna dig...
Se bara till att ditt sto får röra sig ordentligt efter fölning, så livmodern har bäddat iordning sig för en tidig seminering. :)

CK skrev:
Jodå, jag ska påminna dig...
Se bara till att ditt sto får röra sig ordentligt efter fölning, så livmodern har bäddat iordning sig för en tidig seminering. :)
Jaha ok, kan du påminna mig om det FÖRE midsommar då? ;) :p

Hon är ju utlånad, så jag kan inte göra så mycket egentligen... Vet inte om jag betäcker nästa år när det blev så sent... Fast jag har ju lite tid att fundera :D Kankse skulle ta o betäcka Humlan istället :angel:

CK skrev:

Tack för det tipset!!

Oftast är det ju just precis erfarenheter och "feeling" från er på hingststationerna som är mer värt än alla djupa och avancerade forskningar på 3000 A fyror.

Jag ska framföra din teori till stoägaren här hemma.

AM

Ärligt tallat så är det inte första gången vi har fått
kloka råd av dig.

Tack för att du delar med dig!! :bow:

AM

Nafayette skrev:
Ärligt tallat så är det inte första gången vi har fått
kloka råd av dig.

Tack för att du delar med dig!! :bow:

AM
Tycker faktiskt både du och CK ska ha en eloge för all tid ni lägger ner på att förklara, ge tips och råd. :bow: :bow: :bow:

JAg har konstaterat dräktigt med Rid The Night och hon är dräktig på 40 dygn nu så beräknad fölning är 23 juni. Vi som hade typ börjat diskutera hur vi skulle göra för att få dräktigt nästa år istället:)
JAg har jobbat på flera ställen och vissa är bara såna det verkar som naturen betsämt att de bara pallar föl varannat år eller nåt det hjälper inte hur man gör eller behandlar så tar de sig inte.
Stonas kroppar brukar ju känna av detta behöver de en paus så blir de inte dräktiga, kanske är dräktigheten jobbig ävne om vi som människor inte märker nåt jag vte jag har sett ston som haft problem som liknar vår foglossning.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 169
Senast: AraSlei
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 298
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31